Mote

14. oktober, 2020

Holzweiler åpner i Oslobukta

Holzweiler utvider og åpner ny butikk i Oslos nye satsingsområde.

Oslobukta er på full fart til å bli Oslos nye trendy bydel, hvor det nye Munchmuseet kommer, og hvor allerede Deichmanske bibliotek, The Juicery, The Vandelay og Barry`s trekker folk.

Til våren åpner Holzweiler sin nye satsing i den nye, trendy bydelen.

– «Vi gleder oss enormt til denne reisen i Oslobukta. Området har på kort tid vist seg å bli et spennende sted som bringer noe helt nytt til byen. Sammensetningene av konseptene som Caroline og Carl Erik skaper i Oslo- bukta er spot on, og vi skjønte raskt at de har stor forståelse for at området vinner enormt på at man venter med å signere inntil konseptet er riktig. Det gode samarbeidet og den langsiktige tankegangen fra Carucel var essensielt for oss for å lande denne prosessen. I tillegg er vi glade for at de er åpne for å tenke utenfor boksen – akkurat som oss. Vi ønsker å vise flere sider av oss selv, og ser frem til å inngå flere spennende partnerskap i våre nye lokaler i Oslobukta. Fremtidens retail er opplevelser, og de opplevelsene håper vi å gi kundene våre når vi åpner i 2021. Oslobukta er et perfekt sted for å utforske nye muligheter,» sier Andreas Holzweiler i en pressemelding.

Foto: Ronja Slar

Det nye Holzweiler-universet kommer i et lokale på nesten 400 kvadratmeter i Operagaten.

Bak utviklingen av handelsområdet står Carucel Eiendom med Caroline Krefting i spissen, hun stod også bak utviklingen av Promenaden Nedre Slottsgate og området rundt Eger.

Høsten vil bestå av flere spennende restaurantåpninger, men det er også klart for å lette litt på sløret rundt retail, hvor åpning med Holzweiler til våren er første nyhet ut, står det i meldingen.

– «Vi gleder oss stort til Holzweiler åpner dørene i Oslobukta. Vi startet tidlig en dialog med Andreas, Susanne og Maria, fordi vi har stor tro på Holzweiler brandet og menneskene bak det. Se på alt de har fått til allerede! I tillegg lot vi oss imponere over deres planer og strategi for tiden fremover. Det er spesielt gøy å satse på en sterk norsk merkevare som også har stort fokus på bærekraft og mangfold. Vi er stolte av å ha dem med i Oslobukta familien og gleder oss til reisen videre sammen med dem. Vi ser også frem til å dele flere spennende partnerskap i Oslobukta i tiden fremover», sier Caroline Krefting, investeringsdirektør i Carucel Eiendom.

Dette blir spennende!

Relatert