Vi har vært på SHEconomy summit i New York

Vi har vært på en spennende samling med SHEconomy i New York.

Publisert Sist oppdatert

Vi ble med på SHEconomy summit med tema "power and influence" med foredrag og besøk hos, blant andre, google, facebook, Instagram, Linkedin og Ipsos. Og vi tok også turen innom amerikanske ELLE for å høre mer om hvordan deres digitale redaksjon jobber.

Bak SHEconomy står Benja Stig Fagerland, prisvinnende forfatter, foredragsholder, kommentator og Universitetslektor på USN. Hun har jobbet med SHEconomy i 20 år. Og deltakerne på turen var representanter fra privat og offentlig sektor – og fra akademia, mediebransjen og start-ups.

– Målet med SHEconomy er å skape forandring med å ta opp gapet mellom kjønnene, som i aller høyeste grad eksisterer nå, og stereotyper både internt i organisasjoner, i det offentlige, i politikken og i resten av samfunnet. Vi arrangerer to årlige samlinger, en i New York og en i San Fransisco, forteller hun.

Alle deltakerne på SHEconomy summit Power & Influence sammen med Patricia Georgiou i Jigsaw.

Vi besøkte googles hovedkontorer i New York.

Digital innholdsansvarlig i ELLE Norge, Julie Marlen Engel Jenssen Leirvåg sammen med senior beauty editor i ELLE US, Kristina Rodolfo og den digitale redkasjonen i amerikanske ELLE.

Sheconomy

På spørsmålet om hvem SHEconomy er for, svarer hun:

– Mangfoldige kvinner! Ledere, influencere og kvinner som er opptatt av å bygge kunnskap, innsikt, inspirasjon og nettverk. I fremtiden snakker vi ikke om kvinnelige ledere og influencere, men om ledere og influencere. Fiks systemet, ikke kvinnene.

Bakgrunnen for temaet for samlingen er den digitale transformasjonen og hvordan man skal kunne lykkes i framtiden. Kvinner er fortsatt underrepresentert i både teknologiske yrker og i ledelse. Og det var mange høydepunkter under samlingen.

– Å treffe alle de dyktige partnere til SHEconomy og få innsikt i deres kunnskap, perspektiver og kompetanser var utrolig spennende, sier Fagerland.

At alle deltakerne ivrig delte på Instagram etter besøket hos dem, trekker hun også fram.

– Da Berit Svendsen ble overbevist om at hun både måtte få seg en profil på LinkedIn og dele kunnskap også på denne plattformen var utrolig gøy. Da kontreadmiral og styreleder i SHEconomy, Louise Dedichen med stor interesse stilte spørsmål til United Influencers foredragsholder og ELLEs digitale team i New York og delte erfaringer og perspektiver, var også et høydepunkt. Dette beviser at forskjellig kompetanse på tvers av arenaer bygger perspektiver og kompetanse.

Youtube: Innen 2021 vil 82 prosent av all internettrafikk være for å se levende bilder.

Facebook: Under besøket hos facebook fikk vi markert oss.

Vi besøkte også LinkedIn i Empire State Building.

vil gjøre en forskjell

Sammen med sine internasjonale- og skandinaviske samarbeidspartnere tar SHEconomy tak og oppfordrer til endring. Gjennom denne etableringen av kunnskapsdeling, samlinger, møter, arrangementer og kampanjer vil SHEconomy gjøre en forskjell.

– SHEconomy-samlingene skal bidra til å bygge kunnskap og nettverk, danne en arena for utveksling av erfaring, innsikt, refleksjon og kunnskap.

Og det er mye på gang for SHEconomy.

– Vi skal lansere flere summits/samlinger innen Power and influence, Innovation and tech, Future leaders, Smart citys og Politics and power. De neste samlingene blir i 2019 og 2020. Future leaders er for neste generasjons ledere og den skal min datter Vilde Sofie Fagerland lede.

Du kan høre Benja Stig Fagerland snakke om hvordan vi skal håndtere hersketeknikker og om at vi må slutte å sette hverandre i utdaterte båser på ELLE-live 3. november!

Sikre deg billett her!

Powered by Labrador CMS