Rikke Krefting - Postkort fra LA

Få Rikkes hotte tips og la deg inspirere av hennes feriebilder fra LA.

Publisert Sist oppdatert

Blogger og instagram-influencer Rikke Krefting feiret bachelorgrad i Fashion Marketing fra London College of Fashion med en jentetur til Los Angeles. Se de fine feriebildene og få Rikkes hotte LA-tips her.

Reisefølge: En av mine nærmeste venner. Det er helt topp å reise med bestevenninnen sin på tur! Når man kun er 10 dager i Los Angeles, er det deilig å vite at man har like ønsker for oppholdet.

I feriekofferten hadde jeg med meg: bikinier, solbriller og flate og gode sko. Komfortable sko er et ”must”!

Jeg bodde på: Hotel Beverly Terrace, et lite boutiquehotell rett ved Rodeo Drive. Supersentralt og med en kjempekoselig liten hage hvor det ble servert frokost hver morgen. Jeg elsker hotellfrokost!

Hotellfrokosten bestod av: Yoghurt med frukt og granola, kaffe (selvfølgelig) og bagel med peanøttsmør. Sistnevnte fikk jeg helt dilla på, og heldigvis var det mulig å få det servert så og si alle steder vi spiste frokost i LA.

Ellers spiste jeg frokost på: Kreation Organic og Urth Caffé. De serverer verdens beste Acai Bowl på førstnevnte.

Dagene i LA: Dagene gikk stort sett til bilkjøring for å se de forskjellige områdene. LA er såpass stort at vi brukte mye av tiden i bilen for å få tid til å se alt. Vi hadde et par dager i Santa Monica som var veldig fint, men med altfor mange turister dessverre. Venice derimot var råkult, sykt hipt og urbant. Malibu var veldig vakkert der det ligger ved vannet, men jeg hadde sett det for meg så mye større.

Mesteparten av tiden ble tilbragt i West Hollywood og Beverly Hills, hvor vi bodde. Jeg forelsket meg i så og si alt og alle i LA. Jeg hadde sett for meg at de store avstandene ville gjøre det litt vanskelig å komme seg rundt, men så lenge man leier bil gjør avstandene ingenting.

Mitt favorittsted å spise lunsj: Klassikeren The Beverly Hills Hotel! Det var helt fantastisk å sitte ved bassenget med tre gode venninner og drikke vin og spise Poké Bowls. LA-følelsen kicket virkelig inn og stedet var akkurat like sofistikert og elegant som jeg hadde sett for meg. Drømmer meg fremdeles tilbake til den lunsjen der!!!

Disse roof-topene bør du sjekke ut: Petit Ermitage og Sixty.

Jeg shoppet på: The Grove og Rodeo Drive var favorittene. Sidegatene til Rodeo Drive hadde flere små konseptbutikker og lokale merker hvor jeg fant utrolig mange fine skatter.

Mitt beste kjøp: Et vintage Chanel armbånd. En liten eksamensgave til og fra meg selv (hehe).

Disse beauty produktene har jeg alltid med meg på ferie: Exfoliating Polish fra Zein Obagi, en reddende engel på reisefot når huden blir påvirket av endret klima. Samt sommerparfymen min Soleil Blanc fra Tom Ford, som jeg alltid har i vesken. Lukt har alt å si for å føle seg vel, spesielt på reise.

Den beste kvelden var når vi: spiste middag på Gjelina i Venice. Vi satt ute i en liten bakhage hvor så og si alle rundt oss var lokale LA`ere. Maten var som en drøm og vinen helt nydelig. Hadde nok også noe med at det var vår siste helg i byen og at vi endelig begynte å føle oss litt hjemme. Alt var helt magisk!

Jeg følte meg veldig fin da jeg hadde på meg: Mitt paljettsett fra H&M. Jeg brukte det når vi skulle på CATCH, og jeg følte meg perfekt antrukket for anledningen. Flere spurte meg faktisk hvor antrekket var fra, og det er jo alltid stas!

Jeg spiste på: Ååå, det var så mange bra restauranter. Men jeg tror jeg må si at The Ivy var en stor positiv overraskelse, så mye koseligere enn den i London!

På kvelden hadde jeg helst på meg: En avslappet kjole med flate sko og statement-øredobber slår aldri feil! LA`erne er så avslappet i stilen at det var ikke en dag jeg følte meg for lite pyntet. Heller det motsatte!

De beste drinkene får du på: CATCH, bellinien var magisk god.

Om det rocker i dansefoten: En liten hemmelighet; vi var faktisk ikke ute en eneste dag i LA...(hysj, hysj) Jetlagen ble en stor påkjenning og jeg våknet kl 6 hver morgen.

Skal du til Los Angeles bør du sjekke ut:

-Soul Cycle!! Fordelen med å starte dagen tidlig og ikke dra på nattklubb, er at man rekker å få tid til trening. Jeg kan virkelig anbefale Soul Cycle eller å gå tur til Hollywood-skiltet med verdens råeste utsikt.

-Jenny´s Icecream i Venice. Desidert den beste iskremen jeg noen gang har smakt.

Det beste ferieminnet fra turen: Gåturen til Hollywood-skiltet og ikke minst det å kjøre på Highway 1 i solnedgang. Det var eksepsjonelt magisk å kjøre med anlegget på maks og føle at man levde som i en drøm. Et av de øyeblikkene jeg aldri kommer til å glemme så lenge jeg lever.