AWAN: Det globale tidlig fase venture kapital fondet Antler har på tross av utfordrende tider valgt å investere i norske AWAN (As We Are Now) som eneste norske motemerke i sin portefølje.

Investeringen skal bidra til å bygge selskapet til et internasjonalt nettbasert klesmerke.

Denne uka drømmer vi om…

AWAN (As We Are Now)

As We Are Now (AWAN) er et norsk, bærekraftig motemerke for kvinner. Merket ble lansert i slutten av 2018 av gründer Anette Miwa Dimmen.

Med en kolleksjon kjoler som kan brukes døgnet rundt, og som utfordrer joggebuksa som det mest komfortable hverdagsplagget.

Kjolene er designet i flatterende, feminin passform, og produsert i Portugal i innovative og bærekraftige tekstiler fra naturlige fibre, med egenskaper som gjør at de puster godt, fører fuktighet bort fra huden og er svært lettstelte.

awan

Bærekraftig fokus

Anette Miwa Dimmen kom i kontakt med Antler i Stockholm i fjor høst. I gründerprogrammet deres møtte hun sin svenske partner, Lisen Follin, og sammen ønsker de å bygge AWAN til å bli et internasjonalt teknologidrevet motemerke med sterkt fokus på bærekraft.

awan
Lise Follin og Anette Miwa Dimmen.

AWAN er per i dag det eneste norske motemerke Antler har valgt å investere i – og et av de få selskapene i denne kategorien som har blitt investert i av Antler på globalt nivå.

– Å få Antler – med sitt fantastiske nettverk – som vår første investor i disse usikre tider føles veldig bra. Det betyr at vi kan fokusere på å bygge merkevaren i Norge en stund til, før vi trenger å få på plass flere investorer for internasjonal vekst, sier Anette i en pressemelding.

Komfortabel og trendy

Komfortable klær er et raskt voksende marked. Kategorien er estimert til å være verdt 100 milliarder dollar med en forventet vekst på 45 prosent innen 2023.

awan

Takket være athleisure-trenden (treningsklær som hverdagsklær) som har regjert det internasjonale motebildet de siste 8 årene, er det nå blitt akseptert å kle seg komfortabelt til enhver tid.

Likevel har utviklingen av komfortable klær for kvinner stått stille en god stund. I følge Anette har det ikke skjedd så mye på denne fronten siden introduksjon av yoga tights, og AWAN ønsker å rette opp i dette.

– Motebildet for kvinner har alt for lenge vært preget av at kvinner må klemme kroppene sine i ukomfortable klær. Basert på våre undersøkelser vet vi at 9 av 10 kvinner skifter klær med en gang de kommer hjem for å føle seg mer komfortabel. Men at de fleste har et utvalg av komfortable klær som de ikke akkurat er stolte av. Det er på høy tid at de mest komfortable klærne for kvinner ikke lengre er begrenset til tradisjonelt nattøy eller sportstøy.

Relatert

Helgens ønskeliste

Denne helgen vil vi smykke oss med pumps fra Manolo Blahnik og blush fra Chanel!
Svenske moteinfluensere

Fem kontoer du må følge på Instagram

Disse inspirerende kontoene elsker vi å følge på Insta
Miniskjørt

Trend-alert: Dilla på miniskjørt

Hva med en liten forsmak på vårens store hit – miniskjørtet!?

Les også

Vårens skjorter 2020

Slik styler du vårens fineste skjorter

Det hotteste plagget akkurat nå!

Ukens ønskeliste

Denne uka drømmer vi blant annet om den perfekte hvite T-skjorta...
Louis Vuitton Covid-19

Louis Vuitton produserer ansiktsmasker og smittefrakker

De store motehusene hjelper til i kampen mot Covid-19 viruset.
Jerome Dreyfuss

Brand To Know: Jerome Dreyfuss

Jerome Dreyfuss skaper luksuriøse tilbehør som den franske kvinnen elsker - og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor.