skjønnhet

Sommerens «grønne» skjønnhetsprodukter

Bærekraftige beauty-produkter.

Publisert

Skjønnhet handler om mer enn bare utseende – det handler om hvordan man føler seg på innsiden. Ta smarte valg for miljøet – det føles også godt.

Her er 8 beauty-produkter – både helt nye og relanserte – som vi elsker, og som er litt snillere mot planeten.

5 «grønne» nettbutikker.

Serum

Nylig lanserte Westman Atelier sitt aller første hudpleieprodukt: Skin Activator. Serumet inneholder 12 aktive ingredienser, som blant annet hyaluronsyre, niacinamide, probiotika, peptider og ceramider, og gir masse fuktighet til huden – akkurat i tide for vår- og sommergløden.

Skin Activator er perfekt å bruke som første steg i makeup-rutinen, og kan kombineres med de fleste andre hudpleie-produkter.

Revolusjonerende duft

Franske La Bouche Rouge lanserer verdens første «upcycle»-dufter med fem ulike parfymer med et helt unikt refill-system. I 2016 ble brandet det første på markedet som kunne tilby ren og naturlig sminke i «upcyclede» etuier + refill, og har på kort tid rukket å bli en favoritt blant skjønnhetsentusiaster verden over.

Duftene ble lansert på Gimle Parfymeri i Oslo i mars – før de lanserte på Lafayette i Paris – og kommer i de første glassflaskene som produseres uten noe avfall på femti år. Parfymene er laget med 30 % «upcyclede» ingredienser, og 90 % av innholdet er av naturlig opphav.

Delikat duft med rose, geranium og musk. Denne finnes i fem ulike dufter: Se utvalget her.

Selvbruning

Selvbruningsserien A Hint of Summer, fra økologiske Rudolph Care, har rukket å bli en stor hit siden lanseringen for drøye fem år siden. Nå har merket skapt en helt ny selvbruningsserie, i helt ny drakt, som inkluderer de populære self tan-dråpene, The Classic, og to nye tilskudd: A Hint of Summer – The Lotion og A Hint of Summer – The Mousse.

Vi elsker også denne ansiktsmisten fra Rudolph Care.

En lett mousse som gir gradvis brunfarge og glød.

En krem som bygger opp fargen gradvis.

Dråper som kan blandes med din egen ansiktskrem. Med dette produktet er det superenkelt å tilpasse fargen selv.

Skandinavisk

Honey er et dansk hudpleiemerke som ble lansert i 2020 av skjønnhetsredaktørene Bea Fagerholt og Liv Winther – som også står bak nettsamfunnet «To The Moon, Honey».

Serumet fra Honey – som vi har skrevet om her – har gått viral i Danmark, og blir stadig utsolgt her hjemme.

Produktene i serien er 100 % parfymefri og sertifisert av AllergyCertified, Svanemerket & EcoCert. Nå har de lansert to nye produkter: En skumfri og effektiv ansiktsrens og en beroligende og beskyttende ansiktskrem.

Mest bærekraftige brand

For fjerde år på rad har norske forbrukere kåret The Body Shop til den mest bærekraftige merkevaren i skjønnhetsbransjen.

– Vi er stolte av å motta denne viktige anerkjennelsen for fjerde år på rad, og ønsker å takke kundene våre for tilliten. Bærekraft har alltid vært et av våre viktigste satsingsområder, og vi har store mål for framtiden. Innen utgangen av 2023 vil alle våre produkter være 100 % veganske, og i løpet av 2025 vil all vår emballasje i kategoriene kropp, bad og hår være 100 % resirkulerbare, sier Cecilie Sandbu, Marketing & PR Manager i The Body Shop Norge.

Prøv nyheten Freestyle Multi Color, som er et fuktighetsgivende kremprodukt som kan brukes på lepper, kinn og øyne.

Hjemmespa i kveld? Her er produktene du trenger.

Powered by Labrador CMS