De siste to årene har Blå Kors i Kristiansand jobbet med å utvikle et nytt klesmerke der verdiene til Blå Kors om egenkraft, verdighet, medmenneskelighet og kvalitet er lagt til grunn. Nå er kolleksjonen, «Øy by Blå Kors», endelig klar, og alt overskuddet går til det viktige forebyggingsarbeidet for barn og ungdom.
Plaggene i kolleksjonen – alt fra hoodies og t-skjorter til capser og totes, er tilpasset en aktiv livsstil, og er inspirert av skatemiljøet Visio Aktivitetspark som Blå Kors driver i Kristiansand.
Midlene fra Øy skal bidra til at flere får hjelp i sårbare livssituasjoner. Blå Kors i Kristiansand driver bl.a. de viktige chat-tjenestene SnakkOmPsyken.no og SnakkOmMobbing.no som chatter med over 15.000 ungdom fra hele landet, om vanskelige tanker og følelser. Les mer om Blå Kors’ arbeid og tilbud her.
Kolleksjonen inneholder fine basics som passer året rundt, og plaggene blir litt ekstra fine nettopp fordi vi vet at overskuddet går til en så viktig sak – spesielt i år! Sjekk ut kolleksjonen, og sikre deg noe plagg her.
«Øy by Blå Kors»:
Foto: Stian Foss
Noen av capsene laget i et materiale som puster og kan brukes selv om man svetter og er aktiv.
Foto: Stian Foss
Plaggene i kolleksjonen er unisex.
Foto: Stian FossLogoen er en stilisert versjon av et håndlaget skateboard som er laget av mennesker i Blå Kors, og representerer visjonen til Blå Kors som handler om å gi mulighet for mestring og mening.
Foto: Stian Foss
Den visuelle profilen er tydelig og unik, og kolleksjonen er både tidsriktig og av høyeste kvalitet. Foto: Stian FossBildene av modellene er tatt av fotograf Stian Foss, modellene heter San Lin og Eliese Børke.
Sjekk ut nettbutikken oybk.no og lørdag 12. juni åpnet de en popup-butikk i Sandens kjøpesenter i Kristiansand: Øy Concept Store – ta en tur om du er i området denne sommeren!
We use cookies to improve our site and your experience. Cookies are also used by us and third parties such as advertisers, ad-tech providers and others ("Vendors") to develop and serve ads more relevant to your interests based on your consent or our legitimate interests. By continuing to browse our site, you are consenting to our use of cookies. Read more about our cookie policy here and here you can read how Google use your personal data.Ok