«Øy by Blå Kors» er sommerens viktigste klesmerke

Foto: Stian Foss

...og alt overskuddet går til forebyggingsarbeidet for barn og ungdom. 

Publisert Sist oppdatert

De siste to årene har Blå Kors i Kristiansand jobbet med å utvikle et nytt klesmerke der verdiene til Blå Kors om egenkraft, verdighet, medmenneskelighet og kvalitet er lagt til grunn. Nå er kolleksjonen, «Øy by Blå Kors», endelig klar, og alt overskuddet går til det viktige forebyggingsarbeidet for barn og ungdom.

Plaggene i kolleksjonen – alt fra hoodies og t-skjorter til capser og totes, er tilpasset en aktiv livsstil, og er inspirert av skatemiljøet Visio Aktivitetspark som Blå Kors driver i Kristiansand.

Midlene fra Øy skal bidra til at flere får hjelp i sårbare livssituasjoner. Blå Kors i Kristiansand driver bl.a. de viktige chat-tjenestene SnakkOmPsyken.no og SnakkOmMobbing.no som chatter med over 15.000 ungdom fra hele landet, om vanskelige tanker og følelser. Les mer om Blå Kors' arbeid og tilbud her.

Kolleksjonen inneholder fine basics som passer året rundt, og plaggene blir litt ekstra fine nettopp fordi vi vet at overskuddet går til en så viktig sak – spesielt i år! Sjekk ut kolleksjonen, og sikre deg noe plagg her.

«Øy by Blå Kors»:

Foto: Stian Foss
Noen av capsene laget i et materiale som puster og kan brukes selv om man svetter og er aktiv.
Foto: Stian Foss Plaggene i kolleksjonen er unisex.
Foto: Stian Foss Logoen er en stilisert versjon av et håndlaget skateboard som er laget av mennesker i Blå Kors, og representerer visjonen til Blå Kors som handler om å gi mulighet for mestring og mening.
Foto: Stian Foss Den visuelle profilen er tydelig og unik, og kolleksjonen er både tidsriktig og av høyeste kvalitet. Foto: Stian Foss Bildene av modellene er tatt av fotograf Stian Foss, modellene heter San Lin og Eliese Børke.
Sjekk ut nettbutikken oybk.no og lørdag 12. juni åpnet de en popup-butikk i Sandens kjøpesenter i Kristiansand: Øy Concept Store – ta en tur om du er i området denne sommeren!
Powered by Labrador CMS