En liten bit av det søte liv

Nesten 25 år senere er fortsatt drømmen om La Dolce Vita like levende.

Publisert Sist oppdatert

Annonse i samarbeid med Longines – DolceVita.

Helt siden lanseringen i 1997 har Longines DolceVita vært en hyllest til det søte, italienske liv. Inspirert av estetikken fra 1920-tallets Art Deco, og med sin karakteristiske, rektangulære form er DolceVita både tidløs og ikonisk. Til tross for at kolleksjonen har vokst og utviklet seg, er identiteten godt bevart – og drømmen om det søte liv, like levende.

Drømmen om det søte liv

La Dolce Vita, eller det søte liv, handler om varme dager, som forvandles til endeløse, magiske netter. Det handler om glamour og eleganse. Og mest av alt handler det om illusjonen, eller drømmen om det søte, komfortable livet. Det være seg late dager på en terrasse, i en liten italiensk landsby, eller å traske i smale gater gjennom Roma – eller nyte en avslappende dag ved havet.

Det handler om å fange en drøm, og den drømmen lever videre gjennom Longines DolceVita, nærmere 25 år etter kolleksjonen så dagens lys.

Oppdag hele kolleksjonen fra Longines DolceVita her.

Elegance is an attitude

Da Longines lanserte DolceVita i 1997 var det med blant annet Audrey Hepburn som ansikt utad. En ikonisk Hollywood-stjerne som er like kjent for sitt karakteristiske utseende og status som stilikon, som for sitt arbeid som skuespiller og med veldedighet.

Fortsatt den dag i dag samarbeider Longines med ambassadører med en sterk stemme, og Kate Winslet har vært ambassadør for den sveitsiske klokkeprodusenten i en årrekke.

Kate Winslet er en av vår tids største stjerner, og med storfilmer som Sense and Sensibility (1995), Titanic (1997), The Holiday (2006), Revolutionary Road (2008) og The Reader (2008) er hun allerede høyt elsket for sitt arbeid som skuespiller.

I rollen som Mare Sheehan i HBO's Mare of Easttown har Winslet høstet ros for hvordan hun har vært en forfriskende motvekt til filmindustriens skjønnhetstyranni, og ønsket å være en uredigert, ujålete, og naturlig versjon av en voksen kvinne.

Gjennom dette standpunktet lever Kate Winslet Longines slagord i praksis, og beviser for en hel verden at elegance is an attitude.

En ny tid

DolceVita er fortsatt like populær og elsket, mye for sitt tidløse design. Serien er oppdatert for å møte en mer kontemporær kunde, og selv om de ikoniske romertallene fortsatt er en essensiell del av klokkens utseende, finnes den også med enklere tall. I tillegg til den klassiske lenken, finnes det også reimer i skinn for et mer avslappet uttrykk. Alt dette for at hver klokke skal bli så personlig som mulig for den som bærer den. Prisen går fra 11.990 kr - 87.790 kr, avhengig av lenke i stål eller gull, og hvorvidt klokken dekoreres med diamanter. Longines har også lansert en norsk nettbutikk, som er verdt å sjekke ut for deg som drømmer om en bit av det søte liv. Se hele kolleksjonen her.
Powered by Labrador CMS