I samarbeid med ghd deler vi ut 1 limited edition pudderrosa gold® styler og 2 platinum+ stylere fra PINK-kolleksjonen til 3 heldige ELLE-følgere.

ghd feirer 16 år med å støtte veldedighetsorganisasjoner for brystkreft, og har i den forbindelse lansert kampanjen Take Control Now. Kampanjen skal minne kvinner på å sjekke seg selv hver eneste måned etter tegn på brystkreft.

Rosa måned

Hvert år får 120 000 kvinner i verden under 35 år diagnosen brystkreft (Kilde: Global Cancer Observatory, 2018) og 1 av 2 kvinner sjekker ikke regelmessig brystene sine etter tegn til kreft (Kilde: Breast Cancer Now UK, 2018). Til sammen har ghd samlet inn over 175 millioner kroner til brystkreftsaken.

– «Samarbeidet mellom ghd og veldedighetsorganisasjonene for brystkreft er en stor del av merke-DNAet vårt. De siste 15 årene har vi viet et øyeblikk i året hvor vi som merkevare ønsker å gi tilbake og fokusere på det vi står for; å styrke kvinner og deres selvtillit. I dag, mer enn noen gang, er disse samarbeidene avgjørende for å sikre at de veldedige organisasjonene vi samarbeider med rundt om i verden får den støtten som trengs for å fortsette det fantastiske arbeidet med å hjelpe de tusenvis av kvinnene som får diagnosen brystkreft hvert år. Vi er forpliktet til å levere år etter år, som en del av vårt oppdrag», sier CEO Jeroen Temmerman i ghd.

Rosa stylingverktøy

Opptil 83 prosent av kvinner bruker et hårverktøy minst én gang i måneden (Brand tracking study – Toluna, 2019) og 90 prosent av kvinner mellom 18-35 år sjekker brystene sine kun et par ganger i året (Un-limited Survey), kontra det anbefalte som er én gang i måneden.

De rosa stylingverktøyene skal minne kvinner i alle aldre på å sjekke brystene hver måned.

Selve kampanjen inneholder 11 kvinner fra forskjellige land som fikk diagnosen brystkreft før de fylte 35 år. De har delt historiene sine med ghd for å bidra med kunnskap og å minne andre på viktigheten av å sjekke brystene sine selv.

Konkurranse!

For å markere rosa måned og at vi støtter kampanjen Take Control Now, gir vi bort 1 limited edition pudderrosa gold® styler og 2 platinum+ stylere fra PINK-kolleksjonen verdt 7.317 kroner.

 

For å delta i konkurransen, går du inn på @ellenorge på Instagram og legger igjen en rosa sløyfe i kommentarfeltet under bildet.

Vi trekker vinnerne 25. oktober. 

Lykke til! Og husk å sjekk deg!

Relatert

Anja Rubik på Met-gallaen

Få beauty-looken til Anja Rubik

Avslappende beach waves, solkysset hud og rocka eyeliner – slik får du looken!
Hudproblemer

Avslører huden din hva du spiser?

Har du et vinansikt? Eller spiser du for mye sukker eller gluten? Sjekk her!

Dagens craving: pisket krem til ansiktet

En enkel fuktighetskrem som har blitt en stor favoritt!

Les også

Rosa sløyfe 2020

Dette er årets Rosa sløyfe

Dorthe Skappel og døtrene Maria og Marthe har designet årets Rosa sløyfe for Brystkreftforeningen.