Mote

27. august, 2020

SANDRA MANSOUR x H&M

H&M lanserer spennende samarbeid med Beirut-basert designer.

Sandra Mansour x H&M er en «feminin damekolleksjon dedisert til kjærligheten for naturen», skriver H&M i en pressemelding i dag.

Sandra Mansour står bak det Beirut-baserte merket, som er kjent for en drømmende og vågal estetikk.

«Kolleksjonen er inspirert av sterke kvinnelige kunstnere og naturens skjønnhet, og består av intrikate design i en nedtonet fargepalett, hvor håndlagde detaljer som rysjer og lag på lag med romantiske materialer, skaper en ungdommelig og kraftfull look», skriver de videre i pressemeldingen.

– «Det første du legger merke til ved Sandra Mansours design er de drømmende kvalitetene og det vakre ved dem, men også historiefortellingen og den moderne ungdommeligheten når man ser nærmere på håndverket. Det er også noe mektig ved det feminine. Vi er stolte av samarbeidet med denne banebrytende designeren, og gleder oss veldig til å lansere kolleksjonen over hele verden!», sier Maria Östblom, head of design womenswear i H&M i pressemeldingen.

Kjole 699,- 

Sandra Mansour

Mansour etablerte motehuset sitt i 2010, og er kjent for detaljer, godt håndverk og inspirasjon fra kunst og hjemlandet Libanon.

Til samarbeidet med H&M har hun latt seg inspirere av naturen og kvinnelige kunstnere, som Toyen, Dorothea Tanning, Lena Leclercq og Bibi Zogbé.

Kolleksjonen består av lekre, feminine og dramatiske kjoler, bluser og skjørt, samt bazer, T-skjorte og hettegenser med trykk. Fargepaletten går i duse toner, som grå, elfenbenshvitt og kontrasten svart.

Designeren gir alltid kolleksjonene sine navn etter tema, og samarbeidet med H&M har hun kalt «Fleur du Soleil» etter etter fascinasjonen for hvordan solsikken snur seg etter solen.

– «Inspirasjonen bak denne kolleksjonen var naturen og dens elementer. Spesielt solsikken som representerer livssyklusen og dens avhengighet av sol og lys. Poesi og kunst har inspirert materialvalget – de mørke blondene, jacquard og brodert organza. Med Fleur du Soleil-kolleksjonen vil jeg kommunisere med kvinner over hele verden ved å sende ut et budskap om håp, noe vi virkelig trenger akkurat nå», sier Sandra Mansour, CEO og designer i pressemeldingen.

Kolleksjonen vil være tilgjengelig på hm.com og i utvalgte butikker fra 27. august og prisene er fra 99 til 699 kroner.

Relatert

Les også