Rosa sløyfe-aksjonen 2022: 

ByTimo står bak årets rosa sløyfe, hvor alle inntektene går uavkortet til brystkreftforskning, slik at flere skal overleve og få bedre livskvalitet etter kreftbehandling.

Les også: ByTimo med egen brudekolleksjon

ByTimo x rosa sløyfe-aksjonen 2022

– Jeg har tenkt mye på hvor komplekse og vakre vi kvinner er, og latt meg inspirere av de myke og feminine former. Det er en sløyfe som henter inspirasjon fra lingerie, og som plasserer det vakreste vi har og det innerste vi bærer, ytterst, sier Tine Mollatt, gründer og skaperen bak byTiMo.

– Når en designprosess starter, gjør jeg alltid dypdykk i vintagearkivet mitt. Å være omringet av alt du kan tenke deg av vakre gamle elementer, ta og føle på stofflighet, da kommer ideene strømmende. Vi ønsket at den skulle få en mykhet i form av materialet som ble brukt, oppfattes feminin og ikke minst ha et historisk preg over seg.


– Det er en ære å bli spurt om å designe årets Rosa sløyfe. Jeg føler meg innlemmet i det gode selskap av dyktige mennesker som har gjort dette før meg. Å bidra med vårt design i en sak vi ser på som ekstremt viktig, betyr mye for oss, forteller Mollatt.

Brystkreft er den vanligste kreftformen hos kvinner i Norge, og i 2021 fikk nærmere 4000 beskjed om at de er rammet. For Mollatt betyr det mye å kunne bidra til Rosa sløyfe-aksjonen, som blant annet samler inn penger til livsviktig brystkreftforskning.

Årets Rosa sløyfe får du kjøpt hos Lindex, Mester Grønn, Vitusapotek, Kid Interiør, Fredrik & Louisa og Coop til 150 kroner.

I tillegg til sløyfe har byTiMo designet en eksklusiv hårstrikk som selges i et begrenset opplag i Kreftforeningens nettbutikk til 300 kroner.

Les mer om årets rosa sløyfe-aksjon her! 

Relatert

Ukas ønskeliste uke 49

Ny uke og nye muligheter med en preppy tvist på garderoben!
hailley bieber

Alt vi vil er å kle oss som Hailey Bieber

Nå stjeler vi stilen til Hailey Bieber.

Garderobens mest allsidige plagg?

Plagget som alltid funker!