Shop våre favoritter fra den nye H&M-kolleksjonen

Den nye H&M Conscious Exclusive-kolleksjonen er så vakker!

Publisert Sist oppdatert

H&M Conscious Exclusive AW20: I dag lanserer H&M sin nye Conscious Exclusive AW20-kolleksjon og denne gangen står avfall i fokus – for kolleksjonen er laget av nettopp det, avfall!

H&M Conscious Exclusive AW20

– Tenk at avfall kan bli noe så vakkert!

Det som vanligvis kastes, forvandles i denne kolleksjonen til skatter du kan verdsette og ta godt vare på.

Hensikten med kolleksjonen er å se potensialet som finnes i avfall, og la seg inspirere av kreativiteten som kommer av gjenbruk.

Har du fått med deg sesongens andre H&M-samarbeid? H&M Home gjør interiørsamarbeid med Diane von Furstenberg.

Prosesser som gjør matavfall til et naturlig fiber, materialer laget av tremasse og materialer som er resirkulert fra andre plagg, er brukt i overdådige aftenkjoler i sort og grønn jacquard taffeta, voluminøse topper og skreddersydde dresser.

Dramatisk volum, myke strukturerte snitt og glamorøse volanger, preger kolleksjonen.

Lekkert tilbehør

– For AW20 ønsket vi virkelig å være pionerer og tøye grensene for kreativitet og mote med mindre påvirkning på miljøet ved å sette avfall i sentrum. Som et resultat, er hvert plagg i denne kolleksjonen laget av fantastiske materialer produsert av avfall. Med denne kolleksjonen håper vi at avfall kan være en del av fremtiden for bærekraftig mote, sier Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor i H&M i en pressemelding.

Tilbehøret inkluderer edgy halskjeder, chokers og øredobber, samt skoklips i resirkulerte metaller, og et par solbriller laget av Made of Air®, et materiale delvis laget av avfallsbiomasse, skriver de i pressemeldningen.

Skoklips er en genial måte å pynte opp sko og støvletter med.

Skoene kan brukes både som mules og boots med en avtagbar sokk laget av VEGEA™, et vegansk skinn delvis laget av biprodukter fra vinproduksjon, skriver H&M.

Inspirasjonen til printene i kolleksjonen er hentet fra blomstrete veggtapet og gammel billedvev, mens blomsterapplikasjoner og møllmotiv er en anerkjennelse av kontrastene mellom liv og forfall.

Våre favoritter

Kjole, 1.499,- (annonse)

Bluse, 699,- (annonse)

Blazer, 1.299,- (annonse)

Kjole, 1.299,- (annonse)

Kjole, 799,- (annonse)

Bustier med paljetter, 999,- (annonse)

Topp, 1.299,- (annonse)

Kjole, 999,- (annonse)

Sko, 1.299,- (annonse)

Ankelstøvletter og pumps i ett! Genialt!

Øreklips, 299,- (annonse)

Kolleksjonen frontes av aktivisten Zinnia Kumar

Conscious Exclusive AW20-kampanjen frontes av den australske London-baserte økologen, aktivisten og modellen Zinnia Kumar:

– Jeg er veldig glad for å få være en del av Conscious Exclusive-kampanjen, spesielt ettersom H&M baner vei for at kolleksjoner med materialer med mindre påvirkning på miljøet skal bli normen i bransjen. Som en økolog som jobber med mote, gir dette meg håp», sier Zinnia Kumar i pressemeldingen.
Powered by Labrador CMS