skjønnhet

Elixir blir Face Formula – men favorittene består

Hudpleiemerke bak kultprodukt gjør en stor rebranding.

Publisert Sist oppdatert

En liten endring i baderomshyllen: Norske Elixir Cosmeceuticals – som har vært på markedet siden 2008 og som blant annet står bak kultfavoritten Niactil 4 % – har fått nytt navn. Fremover vil du kjenne igjen de klinisk formulerte favorittene som Face Formula – med samme innhold, samme effekt, men i ny og oppdatert drakt. 

– Vi endrer ikke hvem vi er, vi utvikler oss for å speile hvem vi har blitt – og hvor vi skal videre, sier Marianne Fjørtoft, medgründer og CPO i Face Formula.

Bak navnebyttet ligger en ny tid i hudpleieverden: Fra fokus på raske resultater til en helhetlig tilnærming der hudens langsiktige helse og longevity står i sentrum. Filosofien går ut på å støtte huden gjennom alle livets faser – med aktive ingredienser som jobber med, ikke mot, hudens egne funksjoner.

– Akkurat som medisin har gått fra å behandle sykdom til å fokusere på forebygging og «healthspan», skjer det samme i hudpleie, sier Fjørtoft og fortsetter: 

– Vi må forstå hvordan vi styrker huden biologisk, ikke bare demper det vi ser på overflaten.

Designet er også nytt, med elegante blåtoner inspirert av det norske landskapet og tydeligere informasjon om virkemåte og ingredienser. Og ja – det populære produktet som het Face Formula? Det lanseres nå som Essential Formula, med oppgradert innhold. 

Face Formula har også nylig lansert Blue Serum, som gir intens fukt, glød og beskyttelse i ett. Med såkalt snow mushroom, kobberpeptider og malakitt styrker det hudbarrieren og jevner ut hudtonen – perfekt for en daglig dose fresh fukt og fornyelse.

Les også: 5 sunne og enkle vaner for glødende hud. 

Powered by Labrador CMS