byTiMo lanseres på et av USAs største varehus

– «Dette har vært en drøm og et mål lenge!»

Publisert Sist oppdatert

Det norske klesmerket byTiMo har gjort stor suksess de siste årene, blant annet gjennom designsamarbeidet de gjorde med skuespiller Pia Tjelta i 2014. Kjendisene har lenge slåss om å bruke de blomstrete byTiMo-kreasjonene på den røde løperen. Også hertuginne Kate Middelton var kledd i byTiMo under sitt Norgesbesøk forrige uke og vår egen kronprinsesse Mette Marit har ofte blitt observert i kjoler fra byTimo. Men det er ikke bare i Norge byTimo har gjort stor suksess.

Gwyneth Palthrow har vært stor fan av byTiMo i flere år, og sammen lanserte de i 2017 et eksklusivt kjolesamarbeid på Palthrows nettside Goop.com. byTiMo har også vært å se i amerikanske Vogue flere ganger og i dag ble det altså klart at de nå er til salgs på USAs største varehus: Barneys New York.

Spring Summer 2018- kolleksjon til byTiMo blir å få kjøpt hos alle Barneys butikker over hele USA, fra Madison Avenue i New York til Beverly Hills i Los Angeles. Merket selges også internasjonalt gjennom deres profilerte nettbutikk, Barneys.com.

Møttes under moteuken i New York

byTiMo-teamet har jobbet lenge for å få til denne avtalen og møttes for første gang under moteuken i New York i September 2017.

– Jeg møtte ”Fashion Director” og innkjøperne til Barneys i September 2017, under moteuken i New York. Et møte ble raskt til tre, da flere fra teamet til Barneys måtte komme inn for å se. De falt virkelig for produktene og for byTiMo! Det var en fantastisk opplevelse, utrolig hyggelige møter, og da bestillingen kom inn noen uker etterpå, måtte vi virkelig klype oss i armen, sier Elisa Mollatt, markedssjef i byTiMo.

Hvor viktig er det for et norsk merke å være tilstede under New York Fashion Week og arrangere møter med f eks Vogue i USA?

byTimo ønsker å satse internasjonalt, og ser på USA som et viktig marked. Vi må være der det skjer, og derfor er det helt nødvendig å være i New York under moteuken. Vi har vært utrolig heldige som har kommet under radaren til Vogue, og å opprettholde en god kontakt med de er selvfølgelig veldig viktig.

Hva har dere gjort for å få amerikanske kjendiser som Gwyneth Palthrow til å gå med byTimo?

Vi var så heldige at hennes stylist gikk innom vårt showroom i Los Angeles, Gwyneth brukte en av kjolene våres og ikke lenge etter kjøpte de inn kolleksjonen. Det er alltid positivt at kjente fjes går i vårt design, og det var jo det at Gwyneth Paltrow gikk med en av våre kjoler, som satte i gang samarbeidet med Goop.

I tillegg til å selge ss18- kolleksjonen vil også Barneys kunne tilby noen modeller designet eksklusivt for dem. De ønsker å satse på byTiMo som merke og har allerede kjøpt inn kjoler fra neste sesong.

– Barneys er vel det mest anerkjente og største motehuset i USA, så for oss har dette vært en drøm og et mål, og det er så kult å endelig kunne fortelle nyheten, sier byTiMo gründer, eier og sjefsdesigner Tine Mollatt.

Kjoledrømmer: Se de fineste byTiMo-kjolene fra visningen under Oslo Runway!

Powered by Labrador CMS