Disse merkene må du vite om

ELLEs stilcoach, Annabel Rosendahl tipser om noen kule up and coming-favoritter.

Publisert Sist oppdatert

Vår faste stilcoach tipser om nye trender og hvordan du lett kan bruke de i din stil i hver utgave av ELLE.

Denne gangen tipser hun om noen kule up and coming merker:

De siste årene har det blomstret opp en ny generasjon av klesmerker.

I tider hvor sosiale medier og Instagram har så stor makt, har markedet åpnet opp for at flere kan synes, bygge seg opp og vise fram sitt univers og kolleksjoner som designer. Se på norske Celine Aagaard med merket Envelope 1976, eller de danske it-jentene Jeanette Madsen og Thora Valdimars med merket Rotate.

Begge er merker som har høstet internasjonal oppmerksomhet og suksess fra første kolleksjonsdropp.

Personlig finner jeg daglig inspirasjon og ønskelisten vokser fra scrolling på Instagram, nettopp på grunn av nye up and coming merker som dukker opp i sosiale medier.

Nye merker jeg har stor tro på

Envelope 1976

Bærekraftig i produksjon og uttrykk. Celine Aagaard designer klær som skal vare. Med fokus på fine snitt og detaljer, er merket gjennomarbeidet minimalistisk i uttrykket.

Cape fra Envelope, 7260,-

Midnight 00

Stylisten Ada Koskar designer sko som skiller seg ut i mengden. Jeg elsker kombinasjonen av tyll og pvc.

Sko fra Midnight 00, 10,500,-

Rotate Birger Christensen

Kolleksjonene består utelukkende av kjoler, og er det perfekte go to merket om du vil bli kveldens midtpunkt. De to danske influenserne Jeanette Madsen og Thora Valdimarsdottir som står bak merket, er selv glad i mønster og farger, noe som går igjen i plaggene.

Kjole fra Rotate, 3.199,-

The Attico

De italienske it-jentene Gilda Ambrosio og Giorgia Tardini designer plagg med glitter, fjær og stas. I kolleksjonen finner du det perfekte partyantrekket bestående av en sexy kjole, sko med detaljer, smykker og vesker.

Veske fra Attico, 5.280,-

Følg Annabel på Instagram her!

Powered by Labrador CMS