Åpner Moniker Man

Utvider Moniker-universet med konseptbutikk for menn.

Publisert Sist oppdatert

I vår åpnet konseptbutikken Moniker på 800 kvadratmeter i Valkyriegaten. Nå blir det også Moniker Man på 400 kvadratmeter.

Luksuskjøpesenteret hadde vært planlagt i over ti år, og inneholder klesbutikker, kafeer, restauranter og mathall. Moniker og Moniker Sport er de store trekkplastrene, og har allerede befestet seg som Oslos mest trendy shoppingdestinasjon.

Bak Moniker står Anett Ringstad Jalland og Jørgen Jalland. Med på laget er Snøhetta og Fram eiendom.

I samarbeid med Marianne og Magnus Tvenge utvider de nå med Moniker Man, som åpner i dag, 26. november.

De trosser koronasmell nummer to, og satser stort på mote for menn med to avdelinger inspirert av skuespilleren Alain Delon og racerbil-sjåføren Paul Newman.

Hva har vært det mest utfordrende med å åpne Moniker i korona-perioden?

– At vi ikke har kunnet utføre alt vi har planlagt av kundeaktiviteter og aktiviteter rundt butikken, men det kommer en tid for det. Og ikke minst innkjøp, det er krevende å ta alle innkjøp online.

Vi har tatt en prat med gründerparet om det nye konseptet.

Moniker Man

– Det er jo nesten litt komisk at vi endte opp med å åpne Moniker under den første bølgen av restriksjoner på grunn av korona, og nå skal vi åpne Moniker Man akkurat når bølge to har truffet oss. Vi var veldig usikre på hvordan det skulle bli når vi åpnet Moniker i april, men det har vært en fantastisk start. Moniker åpnet dørene dagen barnehagene og skolen åpnet igjen, og det strømmet på med kunder som trengte å oppleve noe nytt, og å komme seg ut av hjemmet i noen timer. Det var veldig mange positive tilbakemeldinger, og vi hører stadig at folk føler det er litt som å være i utlandet når de kommer inn på Moniker.

Hvorfor utvider dere med Moniker Man?

Hvordan er det nye konseptet?

– Siden åpningen av Moniker har det vært veldig mange forespørselen om hvor det er noe til gutta. Vi får daglig spørsmål om hvor herreavdelingen er. Det var derfor ett ganske naturlig valg å utvide med Moniker Man. Vi har herreklær på Moniker Sport som har vært åpen siden april, men får nå en egen butikk dedikert til menn.

Hvorfor trenger Oslo Moniker Man?

– Vi har utviklet konseptet etter samme grunntanke som Moniker (dame). Moniker er en kameleon. Kameleonen tilpasser seg, og endrer farge ut fra omgivelsene og de andre kameleonene rundt den. Vi ønsker at konseptet alltid skal være i endring og overraske, og at kvinner som går inn butikken «endrer» farge og stil, slik som kameleonen, ut fra hvilken avdeling de er i. Vi har derfor delt opp butikken i fem avdelinger inspirert av fem sterke kvinnelige personligheter. På Moniker Man har vi gjort det samme, vi har delt opp butikken i to ulike personligheter: Ambisiøs hvor vi er inspirert av Paul newton og hans interesse for Racing, og Sensitive hvor vi inspireres av det Franske ikonet Alain Delon.

Hvordan tror dere årets julehandel blir?

– Menn trenger også et nytt og lekent konsept som tilbyr en merkevaremiks man ikke ser i alle andre herrekonsepter.

– Vi tror den potensielt kan bli bedre enn noen gang, ingen skal jo reise ut av landet og vi tror også at kundene er mer opptatt av å støtte lokal handel nå enn tidligere.

Powered by Labrador CMS