mote
Amelia Gray debuterer som denimdesigner
Her er ELLE´s favoritter fra kolleksjonen!
FRAME lanserer nå et nytt samarbeid med moteverdenens supermodell-yndling, Amelia Gray. Kolleksjonen markerer Grays debut som denimdesigner, inspirert av den uanstrengte streetstyle-signaturen hun er kjent for.
FRAME x Amalia Gray
Gray har lenge vært en av FRAMEs mest sentrale ambassadører, og har vært fast inventar på merkets Fashion Week-eventer fra New York til Paris. Hun frontet også merkevarens vår- og sommerkampanje i 2024, i fotsporene til ikonet Gisele.
Les også: 12 julebordskolleksjoner på budsjett.
– Klær du kan bruke hvor som helst og når som helst
– Denne kolleksjonen er ekstremt personlig for meg. Jeg har vært kunde og fan av FRAME så lenge at det å designe med dem føltes som det perfekte øyeblikket til endelig å uttrykke alt jeg har lett etter i en kapselkolleksjon. Jeg har vært opptatt av alt – fargene, vaskene, passformen, stoffet. Jeg ville skape plagg som løfter et antrekk uten å gjøre det komplisert – klær du kan bruke hvor som helst, når som helst, og fortsatt føle deg som deg selv, sier Gray.
Kolleksjonen balanserer på elegant vis mellom overdimensjonerte og kroppsnære silhuetter, lavt liv på denim og luksuriøse materialer. Kjerne-styles får en ny, moderne retning: vintageinspirerte bombere i perfekt innarbeidet skinn og avslappet nylon, samt voluminøse fuskepelsjakker som styles over nesten-usynlige tanktops og myke, tynne T-skjorter.
Denim er selve fundamentet i samarbeidet, med avslappede, baggy passformer som kanaliserer supermodellens off-duty-look. Tre silhuetter står i fokus: The Gray – designet for å forlenge og fremheve, The Detour – lav på livet og overdimensjonert, og The Jort – knelang og effortlessly cool.
Hentet inspirasjon fra 2000-tallet
Stylingen henter inspirasjon fra tidlig 2000-talls attitude, filtrert gjennom et moderne, sensuelt uttrykk som minner om Kate Moss uanstrengte selvtillit. En rutete miniskjørt-look med matchende topp og en cropped strikket T-skjorte med miniskjørt gir en fresh tolkning av den klassiske sett-siluetten. Helheten er både relevant, moderne og uanstrengt chic.
Kampanjen er fotografert av Chris Colls i New York og stylet av Grays faste kreative samarbeidspartner Mel Ottenberg. Kolleksjonen lanseres i FRAME-butikker, på frame-store.com og hos utvalgte forhandlere verden over, med priser fra 128 til 1 998 dollar.
Se noen av våre favoritter fra kolleksjonen her:
Shopping: FRAME x Amelia Gray
Fuskepelsjakke fra FRAME x Amelia Gray, kr 14320.
Longsleeve fra FRAME x Amelia Gray, kr 2230.
Belte fra FRAME x Amelia Gray, kr 2005.
Jakke fra FRAME x Amelia Gray, kr 22015.
Rutete topp FRAME x Amelia Gray, kr 3330.
Rutete skjørt fra FRAME x Amelia Gray, kr 3330.
Les også: Plaggene som gir deg den perfekte vintergraderoben