Mote

Slik ble Phoebe Philo en yndling i motebransjen

Phoebe Philo lanserte sitt nye brand på mandag, og allerede samme dag var mange styles utsolgt. Se våre favoritter her.

Publisert

Saken inneholder annonselenker

Endelig har  motebransjens designeryndling, Phoebe Philo, lansert sitt nye merke ved samme navn. Den britiske designeren starte sin karriere ved å assistere Stella McCartney da hun var sjefsdesginer for Chloé. 

Philo tok selv over roret for det franske motehuset i 2001, og  står blant annet bak mange av it-veskene for Chloé, som Paddington vesken. Hun takket for seg og forlot huset i 2006 for å ha sitt andre barn, og flytte tilbake til sin hjemby London. 

Men Phoebe Philo lot ikke lenge vente på seg, og  ble Creative Director for motehuset Celine i 2008. Hun var med på å fremme en helt ny estetikk,  og står også bak flere av dette husets it-vesker som Trapeze, Luggage Totes og Slim Trio Body.  

Hun gikk av som Creative Director for Celine i 2017 og med det ble det skapt et nytt fenomen: Old Celine. Ordet som enhver fashionista trykket til sitt bryst som en hyllest til Phoebe Philos utrolig moderne og inspirerende estetikk. 

 I 2021 lanserte Phoebe Philo at hun skulle lansere sitt eget merke under sitt eget navn, og under LVMH-paraplyen. Og endelig, mandag 30. september braket det løs. Ingen visning. Ingen presse-event. Dørene til Phoebes univers ledet rett inn på nettsiden og inn til hennes online butikk. 

Bare på noen timer ble diverse plagg utsolgt, og noen items har nærmest allerede blitt ikoniske – som dette mum-halskjedet ... 


I kolleksjonen finner man hvite paljetter, shaggy jakker, dressbukser med intrikate detaljer, klassiske plagg som trenchen, den oversized kåpen og blazeren, kule skinnjakker og delikate kjoler. Alle i tråd med den velkjente Philo-estetikken.

Se noen av våre favoritter her – som fremdeles er tilgjengelig online. 

Kolleksjonen til Phoebe Philo: 

Har du fått med deg sesongens fineste vinterboots? 

Powered by Labrador CMS