Rosa sløyfe: Støtt årets viktige kampanje

Foto: Lindex

Se hvordan du kan bidra til kampen mot brystkreft i oktober.

Publisert Sist oppdatert

Rosa sløyfe 2019: Hvert år i oktober retter vi oppmerksomheten mot en viktig sak, nemlig brystkreft.

Dette er den mest vanlige formen for kreft og det er hele 3500 norske kvinner som rammes årlig.

Det er viktig å støtte forskingen videre, noe flere aktører velger å gjøre ved å inngå samarbeid med Kreftforeningens Rosa Sløyfe.

Rosa sløyfe 2019 - Kreftforeningens pin

Kreftforeningen lanserer en egen designpin hvert år som kan kjøpes i utvalgte butikker, hele oktober.

I år er designet spesielt utviklet med tanke på at det er 9 kvinner som rammes av brystkreft hver dag og at ingen pupper er like.

Pin fra Kreftforeningen, 100,-

Rosasløyfe - En hel kolleksjon

Lindex har bidratt til brystkreftforskning siden 2003 og i år lanserer de like greit en hel kolleksjon.

– «Brystkreft er ikke bare en sykdom. En behandling som fungerer hos noen, kan ha liten effekt hos andre. Alle skal ha tilbud om best mulig behandling, men ikke alle skal ha den samme behandlingen. Derfor sier vi ja til rosa forskjellsbehandling», sier Rosa sløyfes aksjonsleder, Marit Sophie Egge i en pressemelding.

The pink collection består av hele 19 feminine høstplagg hvor 10 prosent av hele omsetningen går til Rosa Sløyfe.

Se Lindex sin Rosa Sløyfe kolleksjon her!

Vår kamp, vår styrke

Undertøysmerket Chantelle har lansert en lyserosa soft stretch BH hvor alt overskuddet, i tillegg til alle kostnader fra produksjon og arbeidskraft til teamet, går til Brystkreftforeningen.

Rosa sløyfe 2019: Kampanjen heter Vår kamp, vår styrke, hvor 6 kvinner som har opplevd brystkreft på nært hold er ansiktet utad.

BH-en koster kun 150 kr og vil være i salg hos utvalgte forhandlere fra 1.-31. oktober.

Limited Edition Hand Relief fuktighetskrem fra Aveda kan kjøpes her!

GHD x David Allen GHD har inngått et samarbeid med tatovør David Allen for å markere at de har bidratt til kampen mot brystkreft i hele 15 år. Allen er kjent for å dekke til masektomi-arr og har laget et originalt design med utgangspunkt i dette. For hvert salg av Ink on pink-kolleksjonen vil 40 kroner gå til Rosa Sløyfe aksjonen. GHD Gold og GHD Platinum kan kjøpes her Rosa håndkrem Aveda lanserer en ny fuktighetskrem til støtte for brystkreftsaken, hvor 5 dollar fra hvert produkt vil doneres til Breast Cancer Research Foundation® (BCRF). Kremen har en kirsebær og mandel aroma og kommer i et begrenset opplag.
Powered by Labrador CMS