«Øy by Blå Kors» er sommerens viktigste klesmerke
...og alt overskuddet går til forebyggingsarbeidet for barn og ungdom.
De siste to årene har Blå Kors i Kristiansand jobbet med å utvikle et nytt klesmerke der verdiene til Blå Kors om egenkraft, verdighet, medmenneskelighet og kvalitet er lagt til grunn. Nå er kolleksjonen, «Øy by Blå Kors», endelig klar, og alt overskuddet går til det viktige forebyggingsarbeidet for barn og ungdom.
Plaggene i kolleksjonen – alt fra hoodies og t-skjorter til capser og totes, er tilpasset en aktiv livsstil, og er inspirert av skatemiljøet Visio Aktivitetspark som Blå Kors driver i Kristiansand.
Midlene fra Øy skal bidra til at flere får hjelp i sårbare livssituasjoner. Blå Kors i Kristiansand driver bl.a. de viktige chat-tjenestene SnakkOmPsyken.no og SnakkOmMobbing.no som chatter med over 15.000 ungdom fra hele landet, om vanskelige tanker og følelser. Les mer om Blå Kors' arbeid og tilbud her.
Kolleksjonen inneholder fine basics som passer året rundt, og plaggene blir litt ekstra fine nettopp fordi vi vet at overskuddet går til en så viktig sak – spesielt i år! Sjekk ut kolleksjonen, og sikre deg noe plagg her.