Marie Murstad - Postkort fra Ayia Napa

Charterferie på Ayia Napa er ikke bare rosa paraplydrinker og harry bargater, skal vi tro den inspirerende dama Marie Murstad. Se hennes lekre feriebilder her.

Publisert Sist oppdatert

Destinasjon: Ayia Napa (oh yes)

Reisefølge: Christian (mannen min) og Billy 5 måneder. Storebror Casper på 16 måtte bli igjen hjemme, ettersom han er videregående skolegutt!

I feriekofferten hadde jeg med meg: Kjoler! Etter en relativt lang sommer hjemme, i mye praktiske klær bestemte jeg meg for å pynte meg litt på tur. For mannen min (som har sett meg mye i pysj i det siste), men ikke minst for min egen del og egen selvfølelse!

Vi bodde på: Ocean Beach Club

Hotellfrokosten bestod av: Frukt, croissanter, Nutella-sjokoladepålegg, juice og en Cappuccino to go.

Til lunsj: For første, men ikke siste gang, hadde vi all inclusive på hotellet. Det var faktisk helt fantastisk, og utrolig fresht! Lunchen for min del bestod stort sett av pita med hummus, tzatziki, og lokale oliven. Mens på kvelden kunne man bestille fra al carte meny!

Dagene i Kypros: Var magiske!! Det var annerledes enn alle andre ferier vi har vært på. En baby på 5 måneder krever så klart mange krefter og ikke minst mye skygge, men det var utrolig fint å ha kvalitetstid sammen, og langt vekk fra hverdagen hjemme. Vi tok skift på hvem som satt på rommet og passet babyen, slik at den andre kunne ligge rett ut i sola. Men jeg tror vi begge kan skryte på oss tidenes minste skille etter en uke i 36 varmegrader.

Det beste måltidet: Vi feiret faktisk 8 årsdagen vår på turen, med nydelig biff-middag! Og ikke minst fantastisk rødvin fra hotellets vinkjeller.

Dette bør du sjekke ut når du er her: Jeg vil vel tørre å påstå at man ikke reiser til Kypros for opplevelser og utflukter, Kypros er et solsikkert avslapningssted! Men har man lyst til å reise dit, synes jeg så absolutt at man burde sjekke ut Ocean Beach Club der vi bodde. Et mega fresht hotell med fantastisk service og beliggenhet på stranden.

Jeg shoppet med meg hjem: Flyet hjem var forsinket, så det ble en klassisk solbrille-shopping på flyplassen. Utover det var det lite shopping!

Disse beauty produktene har jeg alltid med meg på reise: Solkrem med høy faktor (!!!!), blitt utrolig mye flinkere til dette de siste årene. Ellers hadde jeg med meg hverdagsproduktene mine fra Comfort Zone, og et par ansiktsmasker fra Camilla Pihl sin nye hudpleieserie som jeg har fått av henne for å teste ut. Fuktighet både innenfra og utenfra, er alfa og omega i varmen!

Det beste med kveldene var når: Billy sov, og vi satt på balkongen og delte en flaske vin! Egentid, og ikke minst tid sammen er høyt verdsatt. Det føltes i et lite øyeblikk ut som ”gamledager” og det var skikkelig fint å føle på overskuddet til å være sammen.

Jeg følte meg veldig fin da jeg hadde på meg: En rød kjole fra H&M som jeg kjøpte rett før vi dro, og en superlekker hvit kjole fra Cathrine Hammel.

På kveldene: Sov Billy mer enn vanlig! Noen kvelder koste vi oss litt ekstra, men de fleste kveldene la vi oss ekstremt tidlig og hentet inn ekstremt etterlengtet søvn. Hehe. Vi har blitt litt kjedelige, men trøster oss med at dette bare er en fase.

Det beste ferieminnet fra turen: Var uten tvil å se Christian sammen med Billy hver dag, og å oppleve hvor utrolig fint bånd de to gutta har sammen. Ingen er så morsom som pappa, og Christian er så trygg for oss begge!

Mine beste reisetips:

Uten barn: En av våre beste ferier, var når vi jobbet oss nedover Frankrike med verdens søteste Fiat 500, og endte i Italia. Vi hadde ikke booket noen hoteller på forhånd, og det var utrolig spennende å ta alt som det kom. Nesten litt for spennende for en kontroll freak som meg! Vi fant masse skjulte skatter underveis, og det var veldig romantisk.

Med barn: Er en helt annen "ballgame". Aircondition, heis og kort reisetid er bankers.