Her er Kristinas tanker og tips om trening og kosthold:

Hva spiser du på en vanlig dag?

Frokost: Grønn smoothie med masse digg. Den inneholder mager kesam, masse spinat og grønnkål, frossen mango, ananas og papaya, samt en slant sukkerfri iste. Sunt og godt!

Lunsj: To beger skyr med banan, bringebær og granola. Eller en god
omelett toppet med kalkunskinke og brokkoli.

Middag: Her er jeg en smule slapp, og ender ofte med sushi fire dager i uka. Ellers er jeg veldig glad i å grille meg en god middag, gjerne indrefilet med bakte grønnsaker og søtpotet. Taco, speltlompe-lasagne og laks er også gode favoritter!

Kveldsmat: Brødskiver med godt pålegg, rester fra dagens middag eller skogsbærsmoothie.

Hva spiser du når du skal skeie ut? Sjokoladenøtter! Og gjerne med norske jordbær ved siden av. Sjokoladenøtter er min guilty pleasure nummer en, jeg er overbevist om at det må være det beste som finnes!

Er det noe du aldri spiser? Nei, faktisk ikke. Jeg elsker mat, og liker det meste!

Hvor ofte trener du? Fem dager i uka.

Hva trener du? Jeg trener veldig variert og forskjellig. Det går i alt fra crossfit til styrke, til spinning og cardio. Jeg elsker trening, og kunne ikke sett for meg hverdagen uten. Det gjør meg så innmari glad!

Hva har du på deg når du trener? Tights, en fargerik topp og selvfølgelig sko som matcher toppen. Jeg er en av dem som har dilla på Nike, og har 15 par sko i forskjellige farger.

Hva motiverer deg? På trening blir jeg motivert av de som er bedre enn meg. Jeg elsker å trene med folk som er sprekere og sterkere enn hva jeg selv er, da blir jeg både inspirert og motivert til å bli bedre selv. Man kan aldri få nok av flinke, oppløftende og glade mennesker rundt seg – det er jo de som gjør livet så fint! Både på trening og i fritida.

Hvordan kommer du deg på trening når motivasjonen er på bunn (om det hender?) Jeg trener alltid med venninner, så hvis jeg våkner en morgen og motivasjonen er på bunn – så har jeg egentlig noe annet å gjøre enn å nettopp dra på trening. Man avlyser jo ikke avtaler med venninner, eller hva? Haha!

Har du et motivasjonstips til andre som sliter med motivasjonen? Team opp med noen du kjenner, og spør om dere kan trene sammen. Det å være flere til å gjøre jobben er en motivasjon i seg selv! Da kan man pushe hverandre, legge opp morsomme økter sammen og gjøre treningen til en sosial og morsom greie. Ellers er nytt og fresht treningstøy en motivasjon i seg selv. Har du gjort en god jobb på trening den siste tiden, fortjener du en liten gave.

Har du en powersang som du hører på når du skal trene? Jay Z – Numb/Encore. Får meg alltid til å gi ALT!

Er det noe som provoserer deg i treningssammenheng? Jeg blir provosert av de som alltid er så opptatt av at man skal elske seg selv, og viser kroppen sin for å presse fram dette budskapet. Selvfølgelig skal vi elske oss selv, men trenger vi virkelig å lese om det på Instagram hele tiden? De som har et stort behov for å fortelle at de digger seg selv med å flashe sixpack eller valkene sine fem dager i uka, fungerer dårlig for meg altså.

Har du et sporty forbilde? Jeg har to stykker som inspirerer meg veldig. Min onkel, som er den sprekeste mannen jeg vet om. Hår jeg er på joggetur med ham føler jeg at jeg er døden nær. Ellers blir jeg inspirert av ironman Sondre Risdal Solheim, den råeste gutten jeg vet om. Ingen er sprekere, gladere eller mer inspirerende enn han. Begge disse er sunne og flotte mennesker!

Er det en treningsform som du har lyst til å prøve? Hot Yoga. Jeg tror faktisk vi får det til Kristiansand snart, og gjett om jeg skal prøve!

Hva slags forhold har du til kroppen din? Et veldig avslappet forhold. Kropp er det siste jeg tenker på her i livet, og jeg er veldig fornøyd med den kroppen jeg har. Jeg trener for å få muligheten til å bli gammel og fortsatt ha en kropp som kan bære meg. Det viktigste for meg er å ha en aktiv livsstil, ha en kropp som takler det meste og ikke stopper meg i å gjøre det jeg ønsker. Jeg elsker trening og alt det fører med seg, men hovedgrunnen er energien det gir meg og gleden jeg får av å være på trening. Jeg elsker å bli sterkere, sprekere og bedre!

Hvordan slapper du av? Da er leiligheten ryddet, sushi er kjøpt inn og jeg koser meg på sofaen helt alene med en god TV-serie snurrende på skjermen. TV-serier er noe jeg er kjent for å være altfor glad i, haha! Jeg må alltid ha en alenekveld i uka, hvor jeg kan drømme meg bort i noe annet enn mitt eget liv.

Kristina blogger om trening, mat, kosthold, men også om interiør og mote. Sjekk ut kristinaandersen.no.

Relatert

trening høst 2021

Hold motivasjonen oppe med nytt treningsutstyr

Treningsutstyret vi vil ha nå
mammaperm

Fredagsjenta minner oss på at ingenting varer for alltid i ukens spalte

En dag i mammaperm
iphone 13 pro max test

ELLE tester: iPhone 13 Pro Max

Apple har lansert iPhone 13, og vi har testet...