Når jeg skrev opp denne saken i kalenderen, satt jeg meg et lite mål om å teste ut hver og én av de over en litt lengre periode – slik at jeg kunne komme med detaljerte beskrivelser av øktene.

Sånn ble det ikke.

Men, jeg skal ikke frarøve deg muligheten til å prøve ut disse appene, bare fordi jeg er lat (jeg skal lese gjennom denne saken én gang til faktisk…) – så her er listen uansett.

Når sant skal sies har jeg faktisk testet Nike Training, Sweat og Workout for Women (alle på listen) grundig, men det begynner å bli noen gode måneder(!) siden. Fiton og Freeletics er to snakkiser som jeg enda ikke har kastet meg over, men jeg har allikevel satt meg litt inn i hvordan de fungerer.

Her er 4 treningsapper – to som er gratis og to som koster litt, som kan sparke både deg og meg litt i rumpa.

Gratis treningsapper

Nike Training

I denne appen finnes det en haug av forskjellige kategorier og programmer – alt fra «detox from desk time» til rejuvenate with yoga». Innenfor hver kategori finnes det flere forskjellige økter, i flere forskjellige intensitetsnivåer, som varer fra 5 til 50 minutter.

Her finnes det økter både med og uten treningsutstyr, men de aller fleste av de krever kun en matte og en god innstilling.

Øktene er enkle å følge med på, da de inneholder videoer av øvelsene, en muntlig forklaring (om ønskelig) og en timer underveis.

 

View this post on Instagram
 

A post shared by Nike Training Club (@niketraining)

Last ned appen her.

Fiton

Når du signer opp på denne appen, så velger du mål og hvordan type trening du foretrekker. I tillegg velger du hvor mange økter du ønsker i uken og hvor lange øktene helst bør være. Når du går videre får du tildelt et «skreddersydd» program som passer best i forhold til det du har krysset av. Det går også an å velge andre programmer med ulike instruktører inne i appen.

Treningene er ledet av instruktører gjennom forhåndsinnspilte videoer. De leder deg gjennom øktene på en fin og rolig måte, så det er enkelt å følge med i svingene.

Det finnes også en betalingsversjon – FitOn Pro, som er mer personlig, og inneholder blant annet måltidsplanlegger, osv. 

 

View this post on Instagram
 

A post shared by FitOn (@fitonapp)

Last ned appen her.

Rimelige treningsapper

Hvis du leter etter en god treningsapp, og er villig til å legge inn litt betaling – her er to gode alternativer:

Sweat

Kayla Itsines har gjort stor suksess med denne appen, og det er gode sjanser for at du allerede har hørt om den.

I denne appen kan du sette deg ukentlige mål, planlegge trening og måltider, sammenligne og måle fremgang. Her finnes det i tillegg uendelig med både programmer og treningsøkter, så hvis man virkelig er klar for en utfordring (appen inneholder en del litt avanserte øvelser) er dette appen for deg.

I Sweat finner du også artikler om kosthold og trening, i tillegg til et forum der du kan lese om andre brukers erfaringer og progresjon.

 

View this post on Instagram
 

A post shared by Sweat (@sweat)

Last ned appen her.

Workout for Women

I denne appen kan du blant annet velge hvilket nivå du ønsker å legge deg på (beginner, intermediate eller advanced). I tillegg kan du velge hvordan type trening du ønsker å utføre, som for eksempel yoga, stretch eller HIIT-trening (high-intensity interval training).

Flere av disse øktene er relativt korte – mange ligger på rundt 7 minutter, noe som gjør at det føles veldig lavterskel – husk: det skal ikke så mye til! Selv om øktene er korte, så blir man faktisk ganske så gjennomsvett, da flere av de holder høy intensitet.

Øvelsene er enkle å følge, med nedtelling og illustrasjoner som forklarer bevegelsene.

Billige treningsapper
Foto: Skjermdump fra app
Last ned appen her.

Relatert

emas mai-favoritter

Emas mai-favoritter

ELLEs bidragsyter, Ema Bihor, deler sine favoritter fra måneden som gikk.
Uteservering i Oslo

Den beste uteserveringen i Oslo

Hovedstadens beste uteserveringer
Ostekake til 17. mai

Perfekt og superenkel ostekake til 17. mai

Vi ELLEsker ostekake. Og hva er vel bedre enn å servere en ostekake i flaggets farger på 17. mai?