Norske merke gjør internasjonal suksess

– Skal selges på det verdenskjente varehuset Selfridges.

Publisert Sist oppdatert

Det norske klesmerket IBEN ble lansert i 2014 av gründer og kreativ direktør Anh-Marthe Storheil, og allerede etter kort tid var varemerket etterspurt av motebevisste kvinner over hele Norge.

Nå gjør IBEN stor suksess utenlands med ekspansjon både til Nederland, Sverige, Irland, England, Tyskland og Japan.

Det verdenskjente varehuset Selfridges i England, ble stemt frem til Best Department Store in the World på Global Department Store Summits i 2010, 2012, 2014 og 2018 og fikk prisen World's Best Sustainability Campaign by a Department Store på Global Department Store Summit i 2016.

Nå er Selfridges den første kunden i England som har kjøpt inn norske IBEN, som er den eneste norske klesleverandøren hos varehuset i dag.

– Det siste året har vi hatt fokus på vår internasjonaliseringsstrategi for IBEN. Vi har siden dag en hatt et mål om å skape et merke med sterk identitet, en unik look og dyrke rene kvaliteter. IBEN har etterspørsel fra mange land og det er utrolig gøy at vi når målet med merket og når ut på et internasjonal nivå. Strategien er å være med på å brøyte vei for norsk design utenlands. Vi blir veldig glade for å se at flere og flere norske merker er etterspurt på den internasjonale arenaen. Vi er utrolig takknemlige for at Selfridges tok kontakt med oss for å kjøpe inn IBEN, og vi gleder oss til å lansere sammen med dem, sier gründer og kreativ direktør for IBEN, Anh-Marthe Storheil i en pressemelding.

IBEN lanseres på Selfridges i april.

Powered by Labrador CMS