Mote

30. januar, 2019

Overrasket alle!

Snipp snapp snute, fortellingen om Holzweiler-eventyret er defintivt ikke ute.

Det ble ren gåsehudstemning og trampeklapping i Nikolaj-kirken i København i dag da Maria, Susanne og Andreas Holzweiler entret catwalken etter showet.

Motefiffen var vitne til et show utenom det vanlige, og det uten en eneste mobil i sikte.

Mobilforbud

Sjeldent skue – Ikke en eneste selfie eller snap på første rad.

La du merke til at det ikke kom noen oppdateringer fra Holzweiler-visningen på Insta-story i dag?

Det er nemlig fordi Holzweiler-gjengen mener vi bør bli flinkere til å nyte øyeblikkene og ikke bare være opptatt av å formidle de videre på sosiale medier.

– Forrige sesong var det nesten ingen applaus etter showet fordi alle var så opptatt av å se på mobilene sine. Denne gangen ville jeg at tilskuerne skulle være tilstede og faktisk se med sine egne øyne det som skjer på catwalken, fortalte Maria Skappel til ELLE etter showet.

Maria har selv tatt seg en lang pause fra sosiale medier den siste tiden og mener vi alle har godt av å koble av i ny og ne. Også da a/w 19-kolleksjonen skulle planlegges, dro designteamet til en hytte på fjellet og lot mobilene ligge igjen hjemme.

Og LOGG OF/LOGG ON er også temaet for høstens kolleksjon hos Holzweiler, som hadde tatt frem fra arkivet det de først ble så kjente for – de rutete ullskjerfene.

Neste høst er nemlig trenden tilbake for fullt på alt fra fotside kåper med feminin silhuett, til strikkegensere, bukser og vesker.

Eventyret om familien Holzweiler

Stolte besteforeldre backstage. Mamma, Dorthe Skappel var tydelig stolt.

Stemningen er å ta å føle på også backstage etter showet. Bestemor, Dorthe Skappel står og tørker tårer, mens bestefar Opa bærer rundt på lille Winter mens han stolt skuer bort på barna sine, Andreas og Suzanne Holzweiler.

Å jobbe tett sammen som familie har de gjort i over 12 år nå, og det har blitt en livsstil ingen av de ville vært foruten.

Også barna i familien Holzweiler får ta del i ferden. Og de er ofte å se på første rad under moteshowene.

– Det er jo veldig gøy å dele Holzweiler-reisen med barna, og vi merker hvor stolte de er av det vi gjør sammen. Noen av de begynner å bli store og viser mer og mer interesse, men det er ikke sånn at man får jobbe i Holzweiler bare fordi man er familie. Det er viktig at de lærer at man ikke får noe som helst gratis i livet.

Marianne Theodorsen, Tine Andrea og Darja Barannik på første rad.

Dette er fjerde gang det norske klesmerket viser under moteuken i København, og Susanne legger ikke skjul på at det har hjulpet de med internasjonaliseringen av merket.

– Da vi viste her for første gang var vi litt sånn; «hvem er disse nordmennene som plutselig skal komme hit til København?» Men nå føler vi at vi har blitt en naturlig del av moteuken her.
Og hva neste kapittel i historien om Holzweiler blir, er ikke godt å si, men det er selvfølgelig en stor drøm for fremtiden å vise i Paris, avslutter Suzanne Holzweiler.

Relatert