Gucci relanserer Gucci Beauty

Gucci (re)posisjonerer seg i skjønnhetsmarkedet.

Publisert Sist oppdatert

Gucci Beauty: Ni måneder etter at de åpnet instagram-kontoen @guccibeauty lanserer Gucci en eksklusiv linje med leppestifter.

I samarbeid med eieren av skjønnhetsmerket Gucci, luksusmerke-konglomeratet Coty Inc., (det er fortsatt Kering som eier motehuset Gucci), vil leppestiftene i første omgang legges ut for salg på gucci.com og i noen få, utvalgte butikker i New York lørdag 4. mai.

Gucci Beauty har de siste årene kun konsentrert seg om duft, og har fra før av parfymene Guilty, Flora og Bloom, samt den vakre duftlinjen The Alchemist's Garden, som ble lansert i janaur 2019, i sin skjønnhetportefølje.

I 2014 hadde Gucci en sminkelinje med over 200 forskjellige produkter, men de har ikke produsert sminke etter at de ble kjøpt opp av Coty i 2016.

Les også: Gucci fortsetter kampen mot kjønnsdiskriminering.

Etter at designer Alessandro Michele tok over roret i Gucci i 2015, har motehuset hatt rask vekst med cirka 20 prosent økning i salg hvert kvartal, i følge Glossy. Og med et skjønnhetsmarked som vokser seg større for hvert år, gir det naturlig nok mening for Gucci å reposisjonere seg i dette markedet.

YSL Beauty har ifølge samme kilde doblet salget hvert år de siste fem årene, og nylig annonserte Hèrmes at de vil lansere sitt eget skjønnhetsmerke i 2020.

Gucci dropper pels

gucci.com ser det ut til at den nye skjønnhetslinjen også vil inkludere negleleakk og sminke, men dessverre finnes det foreløpig ingen detaljer rundt disse produktene.

Vi gleder oss uansett til å se mer av Alessandro Micheles estetiske skjønnhetsunivers når det måtte dukke opp – først ut er Gucci Beautys nye leppestifter!

https://www.instagram.com/p/BxCj2q9gdA6/

https://www.instagram.com/p/BxDfPtrATt6/

Powered by Labrador CMS