Mote

25. mars, 2020

Slik bidrar de store merkene i dugnaden

De store merkene bidrar i kampen mot COVID-19 verden over.

Vi er alle med på dugnaden for å stoppe spredningen av koronaviruset.

Nå er det Italia og Spania som er hardest rammet, men dette endrer seg raskt.

Det vi ser på nyhetene er skremmende og det er ingen tvil om at alle må være med å bidra.

L’Oreal

L’Oreal donerte 720.000 dollar til kinesiske Røde Kors. De har også lansert en europeisk solidaritetsplan for å støtte kampen mot COVID-19.

View this post on Instagram

Take care, and stay safe ❤️

A post shared by L'Oréal Group (@loreal) on

LVMH

LVMH-gruppen har annonsert planer om å produsere antibakterielle produkter i stor skala i lokalene hvor de produserer duftene til Dior, Guerlain og Givenchy i Frankrike. De skal levere produktene gratis til sykehus. De prioriterer de 39 sykehusene i Paris, og har planer om å produsere 12 tonn bare den første uken.

De har også donert 2,3 millioner dollar til kinesiske Røde Kors.

View this post on Instagram

#LVMHjoinsforces Given the risk of a shortage of hydroalcoholic gel in France, Bernard Arnault instructed the LVMH Perfumes & Cosmetics business to manufacture within their production sites as much gel as needed to support the public authorities. Since Monday, the gel has been delivered free of charge daily to the French health authorities and as a priority to the Assistance Publique-Hôpitaux de Paris. The LVMH Group would like to express a special THANK YOU to all those who made it possible, in particular to our exceptional production teams from @guerlain, @diorparfums and @givenchybeauty who have shown great solidarity and engagement in a spirit of collective effort for the common good. The Group and its Maisons are extremely proud and humbled to do their part in the fight against COVID-19 and to help those whose mission is to protect and care for others. As such, we will continue to honour this commitment for as long as necessary, in connection with the French health authorities. #Coronavirus #COVID19 #APHP #staysafe #StayAtHome #COVID2019france #LVMH #LVMHtalents #Guerlain #ParfumsChristianDior #DiorParfums #Dior #GivenchyBeauty #Givenchy

A post shared by LVMH (@lvmh) on

Giorgio Armani

Giorgio Armani har donert 1,25 millioner euro til fire sykehus i Roma og Milano. Under moteukene i Milano og Paris valgte Armani, og flere designere, å streame visningen sine live til hele verden.

Kering

Den franske luksusgiganten Kering har merker, som Gucci og Bottega Veneta. De har donert 2 millioner euro for å bekjempe spredningen av koronaviruset. Blanet annet til Røde Kors i den kinesiske provinsen Hubei, som er hardt rammet.

Chiara Ferragni

Chiara Ferragni og mannen Fedez har samlet inn 3,3 millioner euro for å etablere nye sykehusplasser på intensivavdelingen på sykehuset San Raffaele i Milano. De har selv donert 100.000 euro til saken.

Versace

Donatella Versace og datteren Allegra har personlig donert 200.000 euro til sykehuset San Raffaele.

View this post on Instagram

❤️🇮🇹

A post shared by Donatella Versace (@donatella_versace) on

Fendi

Silvia Venturi Fendi har donert 100.000 euro gjennom Carla Fendi Foundation.

Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana har inngått partnerskap med Humanitas University, som skal forske på viruset og prøve å finne en kur.

Prada

Miuccia Prada and Patrizio Bertelli (CEO i Prada) donerer to intensivavdelinger til tre sykehus i Milano.

Lululemon

Treningstøykjeden har stengt alle butikkene sine i Nord-Amerika og Europa. Alle de ansatte får betalt for timene de skulle ha jobbet.

The Body Shop

The Body Shop har igangsatt flere tiltak for å bekjempe COVID-19 internasjonalt. I Storbrittania donerer de produkter til lokale sykehus, og i Nord-Amerika har de donert 30.000 antibakterielle produkter til institusjoner for hjemløse og eldre.

Skims

Kim Kardashian Wests Skims shapewear donerer 20 prosent av inntektene fra salget av Cotton Collection til Baby2Baby’s COVID-19 Emergency Response Program.

 

Relatert