mote

De ikoniske luksussmykkene feirer 100 år med et smell

Alle former for kjærlighet står i fokus for kampanjen.

Cartier hyller ulike former for kjærlighet i sin nyeste kampanje.

Publisert Sist oppdatert

Ikoniske Trinity fra Cartier ble lansert for 100 år siden, og nå feirer luksusmerket smykkenes jubileum med en ny kampanje. Smykkeserien handler om mye mer enn tilbehør, og skal være et symbol på både mangfoldig kjærlighet og ulike bånd. 

Ingen ringere enn Cartier-ambassadører Paul Mescal, JISOO, Yara Shahidi, Jackson Wang og Labrinth har skutt kampanjen blant myke sanddyner og dusblå himmel.

Skuespiller Paul Mescal og  popsensasjon JISOO reflekterer over ringenes symbolikk og deres personlige forhold til ulike pieces.

- Et øyeblikk jeg aldri kommer til å glemme

- Mange har tillagt mening til de tre sammenvevde Trinity-ringene. Hva representerer de for deg? 

P: Alt ved Trinity gjenspeiler den grunnleggende kreativiteten til Cartier. For meg, handlet denne kampanjen om båndene vi knytter til andre, og om originalitet.

J: For meg er Trinity mer enn bare ett enkelt budskap: den definerer evig kjærlighet på flere ulike måter. Jeg elsker hvordan den representerer ulike aspekter ved hva jeg setter aller mest pris på her i livet. 

- Hva tror du gjør at et smykke tåler tidens test i hundre år?

P: Det må være snakk om et essensielt design, strippet ned, slik at det føles naturlig i en hvilken som helst tidsperiode.

J: Eleganse, men samtidig et sterkt og kraftfullt design. Ikke bare fordi det er vakkert, men også fordi det gir designet en mening i seg selv som vil ha en langvarig styrke.

- Det sies at Trinity er en "Madeleine de Proust". Hva slags minner bringer den fram hos deg?

J: Minnet av første gang jeg så Trinity er et øyeblikk jeg aldri kommer til å glemme. Det førte til idéen om den parisiske stilsansen og klassiske attituden.

Behind the scenes fra Cartiers kampanjeshoot for Trinity 100 år, med blant annet Paul Mescal.

- Hvordan var det å jobbe med gruppen av ambassadører for å lage kampanjen?

P: Det var ekte kreativ energi og gode forbindelser, noe som reflekterer selve budskapet fra Trinity. 

J: Det var som en naturlig koreografi, hvor alles ulike skjønnheter og talenter ble bragt sammen. Følelsen av varm forståelse og synkronitet mellom oss ambassadørene gjorde at jeg virkelig kunne nyte shooten. Når vi alle kom sammen for denne shooten, matchet det også med meningen bak Trinity, noe som gjorde det enda mer betydningsfullt. 

- En del av gleden ved å være skuespiller

- Hvordan feirer du kjærlighet og mangfold i livet ditt? 

J: Det er definitivt når jeg står på scenen, og kommuniserer og deler energien min med fansene mine. Det er måten som gir meg mest glede.

- Hvordan bruker du din Trinity selv?

P: I løpet av kampanjeshooten ble jeg dratt mot Trinity-pendanten. Ringen er åpenbart ikonisk, men jeg elsket denne twisten! 

J: Jeg bruker den på ulike måter. Vanligvis styler jeg den klassiske Trinity lagvis. Når jeg vil gjøre et statement, tar jeg på ringen med pavé-diamanter. Det er trollbindende å se hvor godt den passer med hvilken som helst annen styling.

- Den nye Trinity har gjenoppfunnet seg selv vet å fullstendig forandre egen fasong -  hvordan kjenner du deg igjen i denne evnen til å finne seg selv opp på nytt? 

P: Det å gjenoppfinne er en del av gleden ved å være skuespiller! Hver rolle tillater deg å tre inn i huden til noen nye. 

J: Jeg er ikke redd for utfordringer, så jeg prøver ut mange nye ting, noe som ikke bare gir meg mye livslærdom, men også gir meg mange muligheter til å vokse.

Labrinth for Trinity 100 år. Cartier-ambassadørene trekker frem kjærlighet, bånd og tidløshet fra kampanjen.

- Nevn en kreasjon, prosjekt eller piece du har vært involvert i som du håper også vil feire 100-årsjubileumet sitt? 

J: Det er vanskelig å velge bare én ting, men jeg ønsker at alle skal huske og elske BLACKPINK’s musikk sammen med det første soloalbumet mitt [ME], og alle de opptredene og filmene jeg har vært en del av, like mye som folk husker og elsker Trinity.

- Hva gjør et ikon til et ikon?

J: Bak ethvert ikon er det en historie som varer evig - det er fascinerende å se hvordan historiene og stilene deres kan påvirke utallige generasjoner. Jeg tror at kraften i det å bli husket fra en generasjon til en annen ligger i det å ha sinn egen know-how, og kunne være vittig i alle jobber og felter.

Jackson Wang med Yara Shahidi og JISOO i forgrunn for Cartier Trinity 100 år.

Les også: East West Bags har plutselig blitt en greie

Powered by Labrador CMS