Celine Aagaard lanserer eget klesmerke

Se de første bildene fra kolleksjonen.

Publisert Sist oppdatert

Moteblogger og it-girl Celine Aagaard lanserer et nytt norsk klesmerke med fokus på bærekraftige materialer. ENVELOPE1976 lanseres høsten 2018, og vil være å finne i norske butikker fra oktober.

Celine Aagaard har jobbet med konseptet i over et år, men sier det lenge har vært en drøm å skape eget klesmerke.

- Visjonen har vært å kunne skape en high end kolleksjon på en mer bærekraftig måte. Det har vært et bevisst valg fra de første skissene ble laget, å velge materialer og kvaliteter som varer. For meg personlig har dette vært noe jeg har hatt lyst til å gjøre i mange år. Vi gleder oss til å vise frem hva vi har laget, sier Celine Aagaard.

Det er selskapet eco.logic som står bak merket, med blant annet Pia Norskaug, Morten Ramm og Adam S. Ikdal på eiersiden. Aagaard blir deleier, kreativ leder og designer for ENVELOPE1976.

Den første kolleksjonen består av 23 produkter samt tilbehør. Plaggene blir beskrevet som stilrene og tidløse kvalitetsplagg, inspirert av 70-tallet. Kjoler, kaftaner, den skreddersydde dressen og strikkede plagg er noe av det du finner i kolleksjonen. Fargene går i kremhvitt, beige, brunt, sort og aubergine.

Flere bilder fra kolleksjonen

Les også: Q&A med Elsa Hosk

Powered by Labrador CMS