Annonse

Caroline Svedbom feirer 10 år – og lanserer ny kolleksjon som oser av luksus og positivitet 

– Jeg tror mye av vår suksess har kommet av den naturlige veksten og lidenskapen for det vi gjør.

Publisert Sist oppdatert

ELLE har fått en eksklusiv sjanse til å intervjue svenske Caroline Svedbom i forbindelse med smykkemerkets jubileum. Caroline deler inspirasjon, minner fra årene som har gått og ikke minst tanker om den nyeste kolleksjonen. 

En reise mot suksess 

“Jeg tror mye av vår suksess har kommet av den naturlige veksten og lidenskapen for det vi gjør. Vi er et sterkt team av mennesker som elsker det vi gjør og hvert smykke er laget med mye kjærlighet”, forteller hun. 

Et smykke blir til.

Siden oppstart i 2013 har det svenske merket vokst og bemerket seg for sine fargerike, feminine og luksuriøse smykker. Caroline startet merket etter å ha jobbet mange år i smykkebransjen med drømmen om å starte noe eget. Hun så et behov for smykker som brakte farger inn i hverdagen og et møte med en gresk designer i Paris ble startskuddet for varemerket i alle regnbuens farger. 

Den første kolleksjonen hun lanserte ble raskt en suksess i Stockholm og deretter reiste hun rundt i Sverige med smykkekofferter. I dag finnes smykkene i over 400 butikker og 3 egne Concept Stores.

Athen har blitt et holdepunkt for merkevaren da det er der de har den lokale produksjonen. Der henter hun inspirasjon og bor selv på deltid. Hun forteller at den familiære forbindelsen til sine kolleger har bidratt til suksessen og det er slik hun ønsker å fortsette reisen. 

Høydepunkter fra de 10 siste årene 

Vi gratulerte Caroline med 10-årsjubileet og spurte henne om høydepunkter fra årene som har gått. 

“Tusen takk! Det føles helt utrolig at 10 år har gått allerede”, sier hun. Et av de viktigste øyeblikkene hun husker, er fra sin første butikkåpning i 2018. Hun fortalte at hun var så nervøs på forhånd og ikke minst at det var en drøm å endelig kunne ha et sted der kunder kunne la seg inspirere.

Et annet uforglemmelig øyeblikk var da hun fikk muligheten til å jobbe med Glade Hudik Teatern og lage smykker til filmen “CATWALK”. Da Emma Örtlund og resten av teamet kom iført deres spesialdesignede smykker, gråt Caroline av glede. Det var så vakkert og følelsesladet, sier hun.

Caroline nevner også en minnerik tur til Dubai tidligere i år der hele teamet feiret deres distributør og venn Lisette. “Det føles så uvirkelig å stå på en stor båt med hele teamet og få en slags oppvåkning om hvor mange vi er og hvor langt vi har kommet”, forteller hun.

Min pappa har vært min beste mentor og har alltid sagt at jeg skal følge hjertet mitt

Min pappa har vært min beste mentor og har alltid sagt at jeg skal følge hjertet mitt

Familiehistorie som inspirasjon

Caroline tror at familiens lange historie i smykkeindustrien har gitt merkevaren troverdighet. 

“Min pappa har vært min beste mentor og har alltid sagt at jeg skal følge hjertet mitt”, sier hun. Videre forteller hun at hans kunnskap og erfaring har gitt henne trygghet og stabilitet i det hun gjør. Inspirasjon i hverdagen Caroline finner mye inspirasjon i å kunne spre glede gjennom smykkene sine. 

“Å gi en dose av middelhavsfarger og inspirasjon fra Hellas, som har blitt mitt andre hjem, er fantastisk”, sier hun. Hun ønsker at kundene skal føle at de går inn i en luksuriøs godteributikk der ønsket er å ha lyst på alt.

De neste 10 årene

Gründeren ønsker å utvide til nye markeder, åpne flere butikker i landene de representerer og ikke minst holde seg i forkant av den digitale utviklingen. De ønsker å lage smykker av høy kvalitet i deres lokale produksjon. 

Caroline Svedbom er godt representert på det norske markedet med flere forhandlere fra motebutikker til smykkebutikker. PR- byrået Mildh Press brukes også på samarbeid og fungerer som ambassadører.

Barbie-trenden

Når det gjelder dagens trender påpeker Caroline en økende popularitet av perlesmykker, større anheng og statement-øreringer. Hun forteller også at de merker en økende interesse for klassiske stiler som kan brukes sesong etter sesong. Når det er sagt kommer de ikke unna trenden mot alt som er rosa og lar seg inspirere av Barbie-trenden.

Den nyeste kolleksjonen

Høstens kolleksjon lar seg inspirere av tidligere bestselgende modeller og den byr på herlige høstfarger som grønt, lilla, blått og rosa. Kolleksjonen har en perfekt balanse mellom klassiske hverdagssmykker som enkelt kan dresses opp og ned samt iøynefallende statementsmykker som passer til festlige antrekk eller piffer opp en behagelig oversized cardigan. 

Caroline avslutter også med å nevne noen av hennes favoritter er deres nye Penelope i Rose og statement halssmykke Aurelia Necklace i gull nyanser.

Den nye kolleksjonen.

Se hele sortimentet til Caroline Svedbom her. 

Powered by Labrador CMS