Steen & Strøm: Shopping-heaven i hjertet av Oslo
![Foto: Instagram/@steenogstromoslo](https://image.elle.no/197868.webp?imageId=197868&width=960&height=640&format=jpg)
Den nye visuelle identiteten til varemagasinet er grunn nok til å ta en tur innom!
Har du vært på «nye» Steen & Strøm etter at de åpnet igjen etter pandemien?
Hvis du ikke har tatt turen enda, så anbefaler vi deg å svippe innom – her er det mye fint å både se og kjøpe!
Beauty-univers
Over to år skal det tradisjonsrike varemagasinet fornyes gradvis, og først ut er Steen & Strøm Beauty Hall. Her har Fredrik & Louisa åpnet et helt nytt beauty-univers på hele 900 kvadratmeter.
Skjønnhetsavdelingen er delt inn i fem ulike områder, og inneholder blant annet en helt egen Dior Beauty-boutique – den første i Norden av sitt slag, shop-in-shops som cult-favoritten, Le Labo, en trend-avdeling med alle de «hotteste» beauty-trendene og en Skin Lab med nisjemerker innen hudpleie.
![Steen & Strøm: Shopping-heaven i hjertet av Oslo](https://image.elle.no/197825.webp?imageId=197825&width=960&height=630&format=jpg)
Foto: Instagram/@steenogstrombeautyhall
Vi ELLEsker Le Labo, og kommer antakelig til å bruke litt for mye tid (og penger) i denne avdelingen!
![Steen & Strøm: Shopping-heaven i hjertet av Oslo](https://image.elle.no/197828.webp?imageId=197828&width=960&height=670&format=jpg)
Foto: Dior Beauty
Dior Beauty med en helt egen Boutique – dette er den første i Norden.
Varemagasin gir oss litt følelsen av å være på ferie – det er noe litt avslappende med å bare gå rundt og titte og drømme seg bort i alle duftene, sminken og skjønnhetsproduktene.
Ny identitet
Varemagasinet som har eksistert i over 200 år, har – i tillegg til fornyelse av selve bygget, fornyet den visuelle identiteten. Dette skriver Steen & Strøm på sin Instagram-profil om de grafiske grepene:
"Det visuelle har sitt utspring i varehuset ikoniske bygning. Den hedrer fortiden ved å tolke arkitektoniske detaljer som nå inngår som byggesteiner i en mer moderne og fremtidsrettet identitet. I sentrum av identiteten er formen, en grafisk nytolkning av det dobbelte S-monogrammet, som tar form fra hjørnet av bygningen. Året Steen & Strøm ble grunnlagt, 1797, er lagt til logoen for å referere til merkevarens lange arv og samtidig holde et øye med fremtiden. Sammen med en moderne fargepalett og et uforventet utseende, får Steen & Strøm en original og trygg visuell stemme som er leken, ambisiøs og tilgjengelig."
Bilder av den nye identiteten til varemagasinet:
![Steen & Strøm: Shopping-heaven i hjertet av Oslo](https://image.elle.no/197836.webp?imageId=197836&width=960&height=1178&format=jpg)
![Steen & Strøm: Shopping-heaven i hjertet av Oslo](https://image.elle.no/197843.webp?imageId=197843&width=960&height=1182&format=jpg)
![Steen & Strøm: Shopping-heaven i hjertet av Oslo](https://image.elle.no/197852.webp?imageId=197852&width=960&height=946&format=jpg)
![Steen & Strøm: Shopping-heaven i hjertet av Oslo](https://image.elle.no/197856.webp?imageId=197856&width=960&height=948&format=jpg)
![Steen & Strøm: Shopping-heaven i hjertet av Oslo](https://image.elle.no/197863.webp?imageId=197863&width=960&height=948&format=jpg)
Vi gleder oss veldig til fortsettelsen, og følger spent med de neste to årene hos Steen & Strøm!
God shopping!