Livsstil

22. mai, 2019

ELLE tester Barry`s Academy

En liten oppdatering etter tre uker med Barry`s Academy.

ELLEs digitalredaktør, Julie Marlen tester Barry`s Academy i mai.

5 økter på Barry`s i uka, i 4 uker.

I tillegg har Julie Marlen tett oppfølging fra PT og mastertrainer på Barry`s Bootcamp, Stine Nesset Hjelvik.

Oppdatering

Nå er jeg inne i den fjerde og siste uka av Barry`s Academy!

Ukene har gått så fort, og her kommer endelig en liten oppdatering.

For dere som følger @ellenorge og @juliemarlenengel på Instagram, har dere sett at det rett og slett går strålende.

Nå er 16 timer unnagjort, og bare 4 timer står igjen før oppnådd Academy.

5 treningstimer i uka er veldig overkommelig for meg som ikke har barn og bruker fritiden på å realisere meg selv.

Jeg har trent på Barry`s i Parkveien, på Barcode og i Sandvika. 

Rutine

Treningen har blitt en rutine. Jeg pakker sekken med treningstøy om morgenen og drar på time rett etter jobb. Og det funker for meg.

Jeg legger opp uka etter hvilke dager det passer best å trene. Som regel tar jeg fri på lørdager.

Det er ikke hver dag motivasjonen er på topp og jeg har like lyst til å dra på trening, men siden jeg er med på Academy og har inngått en «avtale» med meg selv om at jeg skal gjennomføre 5 økter i uka i 4 uker, er det mye lettere å gjennomføre. For jeg vil jo klare det og fullføre.

Det er faktisk ikke snakk om å «bare droppe en økt», «jeg har litt vondt i hodet», «jeg er litt for stiv» – altså dårlige unnskyldninger, som bare går utover meg selv.

Når jeg kommer inn i det mørke rommet med det røde lyset og musikken begynner å pumpe; da er det meg mot meg selv.

Jeg går helt inn i sonen, tenker ikke på hva jeg skal ha til middag, eller hva jeg ikke rakk å gjøre på jobb.

Jeg gjør akkurat det «entertraineren» sier at jeg skal gjøre.

Det er fullt fokus.

Og jeg elsker det!

Sosialt

Jeg har fått med meg nesten hele vennelista mi på prøvetimer.

Det kan du også! Med promokoden: Elle2019!

Storebror og supermosjonist har vært med og elsket det, og mannen min har blitt skikkelig hekta.

Å lage avtaler med venner om å ta en time og en shake etterpå for å catche opp, er helt genialt.

Helgen sparkes i gang med ELLE-gjengen på Barry`s i Parkveien. Vi går opp i samlet tropp og svetter av oss uka og inn i helgen.

Den følelsen er det lite som slår, altså.

Resultater så langt

Det er ingen tvil om at jeg har blitt sterkere og raskere på disse ukene.

Jeg har mye høyere gjennomsnittsfart under hele timen enn da jeg startet og toppfarten bare øker.

Jeg startet på de letteste vektene (5 lbs) og er nå oppe på 15 lbs.

Dette imponerer meg mest, om jeg så skal si det selv.

Treningsmottoet mitt da jeg startet var «I have no upper body strenght», noe som Stine lo godt av.

Jeg hatet styrketrening og har aldri klart å motivere meg selv til å gjøre det over lengre tid.

– Jepp, hatet. Ikke hater. For nå liker jeg det. Og det hadde jeg ALDRI trodd.

Det er så utrolig motiverende å se framgangen både på løpingen og styrken.

Kosthold

Som jeg skrev i første innlegg, så har Stine også satt opp en kostholdsplan til meg med anbefalinger.

Jeg har ikke fulgt denne slavisk og sliter litt med å komme opp i så mye proteiner som hun vil at jeg skal.

Men jeg gjør så godt jeg kan og, som Stine også sier: «du skal kunne leve med den. Dette er ikke noen kur, men en livsstil».

Jeg spiser mye mer grønnsaker og frukt, og har faktisk ikke like lyst på sukker og bakst, som er min store svakhet. Men koser meg med en kaffe Mocha, en sjokolade, is eller et kakestykke når jeg har lyst.

Og etter sukkerfesten som varte heeeeele 17. mai-helgen, kjente jeg at kroppen ikke har godt av det og at man trenger å spise skikkelig når man trener så hardt og så mye.

At jeg ikke har drukket noe alkohol i mai, kjennes helt fantastisk, selv om Stine sier at jeg godt kan nyte et glass om jeg har lyst på det.

Fra forrige søndags time på Barcode med gjeste-entertrainer fra Sverige. 

Hvordan føles det så langt?

Det er et spørsmål jeg får fra mange hold om dagen. Venner, kollegaer og mamma lurer veldig på hvordan dette går…

Og det går skikkelig bra!

Over all forventning, faktisk.

Som sagt, har treningen blitt en rutine, jeg elsker at jeg har blitt sterkere og raskere, og jeg føler meg virkelig i bedre form.

Fire uker har gått så fort, og jeg er allerede i gang med å planlegge hva som skal skje videre…

For dette er rett og slett for bra til å ikke fortsette med!

Relatert

Les også