Q&A med Adut

Foto: Imaxtree

Vi tok en prat med en av verdens hotteste modeller om dagen.

Publisert Sist oppdatert

Tidligere i sommer ble ELLE Norge invitert av L'Oréal (de betalte reise og opphold) til Paris for å overvære Valentinos couture-visning og lanseringen av Valentinos nye duft; Born in Roma.

Du kan lese alt om den fantastiske visningen i ELLE som er i butikk nå.

Sammen med Anwar Hadid, er Adut Akech kampanjens ansikt og vi fikk et eksklusivt intervju med den superhotte modellen.

Adut Akech

Adut Akech Bior er 19 år og kommer opprinnelig fra Sør-Sudan, men vokste opp i Australia.

Nå er hun en av verdens mest ettertraktede modeller og går visninger for de største motehusene, som Valentino, Chanel og Saint Laurent.

I fjor ble hun kåret til «Model of the year» av models.com, men det er ikke spor av stjernenykker hos deg søte 19-åringen.

Makan til koselig, åpen, morsom og jordnær supermodell!

Da vi var på lanseringsballet til Born in Roma i hagen til den italienske ambassaden i Paris, var Adut opptatt med å FaceTime mammaen sin hjemme i Australia, for å vise henne kampanjefilmen.

Adut stod midt på gulvet i den knallgule Valentino couture-kjolen og gråt sammen med mammaen sin – noe så fint!

Dagen etter visningen og det fantastiske ballet, fikk vi en prat med den nye favorittmodellen vår!

Adut var siste modell ut på catwalken under couture-visningen til Valentino i Paris i juli.

Q&A med Adut

Gratulerer med å være ansiktet til den nye Valentino-duften! Hvordan reagerte du da du ble spurt?

Hva synes du om den nye duften?

Hvordan bruker du parfyme? Hver dag, eller ved spesielle anledninger?

– Jeg ble så overrasket, glad og sjokkert på samme tid. Overrasket fordi jeg aldri så det komme og glad for at det er en fantastisk mulighet og en ære. Slike ting skjer bare ikke meg. Så jeg ble litt tatt på senga der.

Hvis du bare har fem minutter på å gjøre deg klar, hva prioriterer du når det kommer til skjønnhet?

– Jeg elsker den! Det er min nye favoritt. Jeg skal bruke den hver eneste dag, resten av livet.

Har du noen skjønnhetsritualer før store eventer?

– Hver dag! Jeg elsker å lukte godt. Men de må være lette og gode. – Alltid parfyme!

Hva er det største du har oppnådd som modell?

– Vaske ansiktet er alltid et must. Fuktighetskrem, leppepomade og parfyme. Så er jeg klar!

Er det forskjell på å gå visninger på couture-moteuken i forhold til de vanlige moteukene?

– Faktisk ikke... Jeg er så enkel, altså. Jeg sminker meg nesten aldri selv. Litt foundation kanskje, fikse bryna og kanskje litt leppestift. Hvis leppene er fine, så er det nok for meg. Og parfyme.

Hva var din første couture-visning?

– Alt jeg har gjort i karrieren min! Men dette er utrolig stort for meg. Men alt fra å være Chanel couture-brud til å være ansiktet til Valentino fragrance, åpne- og lukke Valentino-visninger... Og det blir bare bedre og bedre.

https://www.instagram.com/p/BzisoJNiTn9/

– Definitivt. Det er ikke like travelt og en ganske annerledes opplevelse. Couture er så vakkert. Det er faktisk den eneste moteuken mammaen min skjønner.

Hva er de mest fantastiske visningene du har gått?

– Jeg tror det var januar i fjor. Jepp. Januar 2018.

Hva har Valentino betydd for karrieren din?

Hvilket forhold har du til sjefdesigner Pierpaolo Piccioli?

– Valentino, så klart. Dette er min andre visning og det er så gøy å få være med. Første gang åpnet jeg og denne gangen gikk jeg sist. Jeg må si at det forrige var min favoritt. Kreasjonene og visjonen bak var helt utrolig. Men jeg elsker også å være en del av Chanel. Å få være couture-brud var stort. Jeg har også åpnet Givenchy... Ja, det er så mange fantastiske ting jeg har fått være med på.

Hvorfor tror du at Pierpaolo Piccioli valgte deg som sin muse?

– Valentino er mer enn et merke og motehus jeg jobber med. Det er familie. Jeg føler meg så akseptert, ønsket og elsket. Jeg får være meg selv fullt ut. Og derfor elsker jeg dem. Det føles ikke som jobb, jeg elsker å være sammen med folkene og det hadde jeg aldri trodd at jeg skulle få oppleve i denne bransjen. Det er helt spesielt.

Valentino ble etablert i 1959. Hvordan tror du din generasjon ser på Valentino nå?

– Han er familie. Som en storebror. Han får meg til å føle meg på en måte som ingen andre gjør. Det er et veldig spesielt forhold. Jeg er så takknemlig for at jeg har møtt han, får være sammen med han og at vi har dette spesielle båndet mellom oss. Det har jeg ikke med mange andre. Han involverer meg i alle prosjektene han gjør. Forholdet vårt er noe jeg kommer til å ha med meg resten av livet.

Du har oppnådd så mye! Hva er de neste målene dine som modell?

– Det er vanskelig å svare på, men ærlig talt så tror jeg det er fordi vi har en del ting til felles; vi er begge frie sjeler og energiene våre passer sammen. Jeg spør meg selv ofte det samme spørsmålet, altså...

NB! Vi gjør oppmerksom på at reise og opphold i Paris var betalt av L'Oréal, men presiserer at innholdet er skrevet på et fritt og uavhengig journalistisk grunnlag.

– Det har blitt så kult. Mine mannlig venner spør meg alltid om jeg ikke kan ta med noe til dem fra Valentino. Jeg vil ha alt fra alle kolleksjonene. Valentino er så relevant.

– Bare å fortsette og se hvilke muligheter som dukker opp.

Powered by Labrador CMS