skjønnhet

5 skjønnhetsbrands vi håper kommer til Norge!

Disse sikrer vi oss alltid på utenlandstur 

Publisert Sist oppdatert

Skal du ut og reise snart? Da bør du sjekke ut disse skjønnhetsmerkene. 

Du trenger ikke reise så mye lenger enn Stockholm eller København for å få tak i merker som ikke finnes her, så gjør litt research før avgang og sikre deg hudpleiefavoritter du ikke får tak i her til lands – enda. 

Drunk Elephant 

Amerikanske Tiffany Masterson grunnla Drunk Elephant i 2013 på bakgrunn av at hun slet med å finne produkter som var tilpasset huden sin. 

Hun identifiserte de ingrediensene hun mente trigget ulike symptomer, og kalte de «The suspicious 6»:  eteriske oljer, alkohol, silikon, kjemiske solkremer, duft/fargestoffer og natriumlaurylsulfat. Ved å eliminere disse ingrediensene ble huden hennes straks bedre, men det var vanskelig å finne produkter uten minst én av dem. Dermed lagde hun sine egne produkter. 

Flere av produktene går igjen på «beste skjønnhetsprodukter»-lister verden over, men Sukari Baby Facial går ofte igjen. Det er en sterkt peelende maske med AHA- og BHA-syrer, som etterlater huden silkemyk – virkelig en favoritt i ELLE-redaksjonen. 

Youth To The People 

Bare navnet er nok til at man får lyst til å påføre disse produktene på huden. Youth to the People er en California-basert familiebedrift som ble grunnlagt i 2015, med fokus på veganske superfood-ingredienser og mangfold. 

Med slagordet «less ego, more antioxidants» og ved bruk av superfood-ingredienser som mange allerede kjenner til, er det åpenbart at brandet har fokus på «hudpleie for alle».

Superfood-rens

Kale + Antioxidant Superfood Face Cleanser

Byoma 

Byoma ble lansert i 2022 av Marc Elrick, administrerende direktør og grunnlegger av Future Beauty Labs, som blant annet står bak Isle of Paradise, Tan-Luxe og Tanologist. 

Hudpleiemerket har gått viral på TikTok, og Gen Z er mer eller mindre besatt av produktene som fokuserer på å styrke hudbarrieren. I tillegg til å være effektive, er de fleste produktene ganske rimelige sammenlignet med andre populære hudpleie-brands. 

Summer Fridays 

Jet Lag Mask fra Summer Fridays ble først lansert i 2018, og relansert med ny formel i 2021, og er ett av flere produkter fra merket som har fått viral på sosiale medier. Det kan kanskje virke som at produktene er spesielt «poppis» på grunn av merkets geniale navn på produktene, men etter endeløse gode reviews, må det være noe genialt med ingrediensene også. 

Vi har testet den kremete masken, og kan bekrefte at den tilfører huden massevis av fuktighet – helt super å for eksempel bruke etter en litt fuktig kveld på byen. 

Glossier 

Emily Weiss startet som intern hos Teen Vogue (alle som så The Hills husker henne som en skikkelig «flink pike»), og startet bloggen Into The Gloss så langt tilbake som 2010. Senere utviklet hun kultbranded Glossier, som har blitt en megahit, spesielt blant Millennials. 

Det er kanskje første og fremst sminken fra Glossier som trender, men det er flere av hudpleieprodutkene vi også er nysgjerrige på. 

Vi har allerede testet Milky Jelly Cleanser, som er en perfekt hverdagsrens – spesielt om du ikke har hatt på deg så mye sminke. 

Milky-rens

Milky Jelly Cleanser 

3 serum som pleier håret og hodebunnen om natten. 

Powered by Labrador CMS