Kjøp nå!

Vi har nok ikke en typisk norsk stil!

Møt designerduoen bak det norske klesmerket Riccovero.

ELLE i samarbeid med Ricco Vero.

-Vi har nok ikke en typisk norsk stil, kanskje mer en tankemåte og en attitude som er norsk. –Vi designer klær til skandinavere som lever et internasjonalt og spennende liv, som liker å bli inspirert og som har en spennende livsstil.

Finn Einar og Kjersti Kvamme er gift og sammen driver de Riccovero fra hjembygda Stryn. En norsk konfeksjonsbedrift som har spesialisert seg på skreddersøm, og hvor dresser og lekre kjoler står i fokus. Klesmerket er i stadig vekst og per idag har de hele 7 Concept Stores og 3 Outlets i Norge. Idag den 19. Oktober åpner de dørene til sin nyeste butikk i Bergen, hvor ELLE skal være tilstede. Vi tok en prat med designerduoen bak merket.

Hvordan er det å være gift og samtidig jobbe sammen?
Det er ikke til å unngå at det blir mye jobbsnakk, men heldigvis er mote noe vi begge brenner for. Det er jo det å skape og designe som er vår drivkraft. Men vi har andre interesser også altså. Hong Kong og neste helg på topptur i fjellet er vel det som kjennetegner oss mest. Det er reiser og opplevelser som gir oss inspirasjon, og da ikke bare hvordan folk går kledd i ulike byer, men livet i byene, maten, kulturen og arkitekturen. Det er vel det som definerer både oss og Riccovero som merkevare.

Designerduoen og ekteparet Finn Einar og Kjersti Kvamme.  Foto: Ole Eltvik

Fortell kort om dere selv som designere:
Skredderarven vår er jo det vi har bygget Riccovero rundt. Vi designer kvalitetsklær hvor snittet er med på å løfte plagget. Så snittet på dresser, frakker, kåper og ikke minst kjoler er en viktig faktor for vårt skredderarbeid.

Imorgen åpner dere et nytt butikk-konsept i Bergen. Fortell!

Dette er rett og slett en invitasjon inn til vårt univers! – Vi har jo en skredderhistorie som går helt tilbake til 1936 .Vi ser viktigheten av å ha en innredning og skape en atmosfære som bygger opp under det Riccovero står for. Inspirasjon er viktig for merkevaren vår, og vi ønsker at våre butikker skal være inspirerende og ose av kvalitet .

Foto: Morten Qvale.

 

Hvem ønsker dere å nå ut til?
Vi liker å kalle den typiske Riccovero kunden for en livsnyter. En som liker å reise, nyte livet og å oppleve nye ting, som er opptatt av kvaliteter og trender, men som nødvendigvis ikke følger moten slavisk. De har en selvsikkerhet som gjør at de er trygge på stilen sin, og velger klær basert på kvalitet, snitt og brukervennlighet. De som er ute etter det lille ekstra rett og slett!

ELLE kommer til å være tilstede på butikkåpningen idagen den 19/10 på Telegrafen i Bergen, og det vil bli 20 % avslag på alle varer mellom 17-20. Sees vi der!?

Av ELLE